Like spennende denne gang?

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Tenker på dere som har barn fra før.. Syns dere prosessen så langt er like spennende som sist?

Merker jeg er mer avslappet til det hele denne gangen.. Sist tenkte jeg på det at jeg var gravid hele tiden, nå tenker jeg bare på det innimellom - og håper at tiden går litt raskere. Har jo en svært aktiv snart 3-åring som opptar mye av tiden vår ;)

Jeg må si jeg tenker mere på det nå enn første gang. Jeg vet jeg er gravid 1-1.5 uker før positiv test, og ventetiden blir så laaaang. Med en rekke SA bak meg så går tiden fram til uke 12 utrolig sakte. Dessuten blir svangerskapene bare verre og verre for hver gang. Har hatt 1 fint svangerskap(det første), resten er et mareritt; men premien er så stor at jeg holder ut. Venter nr. 4 :-)

Jeg synes det er like spennende, men veldig anderledes denne gangen. 
Har også en på 3 år som er veldig aktiv og krever sitt. 
Sist da jeg gikk gravid med han var jeg alene til jeg var 4,5 måned på vei (mannen var utenlands med forsvaret og bare hjemme i 2 uker den perioden), hadde kun meg selv, studiene og litt jobb og tenke på.. 
Nå er det litt mer baller i luften på en gang kan man si, styr med jobben, mann som er borte innimellom som da betyr at jeg er alene med poden, katt, eget hus osv

Men, det er like koselig og tenke på, vi gleder oss minst like mye allerede, selvom vi ikke fikk hatt denne tiden sammen sist!
Jeg tror kanskje mannen nå er glad for at han var borte sist... Hormonella er ikke så morsom å bo med!

Jeg er i hvertfall mye roligere denne gangen.
Er jo spennende denne gangen også. Men nå går jeg ikke å teller dager hvis dere skjønner. Nå nyter jeg hver en dag, for plutselig er graviditeten ferdig, og da har det gått alt for fort.

Alt er veldig annerledes denne gangen.. Har ei jente på 2 1/2 år som gjør at dagene flyr avsted, men merker jeg er veldig reservert denne gangen.. tilater ikke helt meg selv å tro at det faktisk er en baby til å vei. Kommer garantert av at jeg har mistet flere ganger, men bare jeg kommer meg over kneika og tørr å juble blir nok alt veldig bra :-)

her er jeg super nervøs sånn innerst inne.
Tror jeg blør, springer på do, sjekker papiret flere ganger. og tørker gjerne en ekstra gang..
Jeg er nok nervøs siden det endte i MA sist. Men har en helt annen feeling på dette svangerskapet enn sist, vanskelig å forklare men.

Gleder meg til passert 12 uker ihvertfall. 
Og tror dette blir lange måneder fremover.. 

Syns det er like spennende for hver gang :) Og det fasinerer meg bare mer og mer.. For en fantasisk ting kvinnekroppen er <3

Både og, glemmer at jeg er gravid innimellom fordi både jobb og en herlig vilter toåring krever endel;) men samtidig gleder jeg meg til ultralyd og alle de andre koselige tingene. Heldigvis gikk mitt forrige svangerskap som en drøm og håper på det samme denne gangen;) så langt ingen ubehag, men gruer meg til fødselen. Jaja, den tid den sorg:)

Må si jeg gledet meg mer forrige gang. Nå er formen så laber og det tærer veldig på humøret. Er generellt litt nedstemt. Håper veldig at formen tar seg opp snart, slik at jeg kan glede meg over det som skjer inni magen. Er glad over graviditeten altså (så ingen misforstår), og følger nesten like mye med som forrige gang. Synes det hele er veldig utrolig.

Gleder meg veldig til å fortelle gutten min at han skal bli storebror:).

Back
Topp