Like og ulike svangerskap..

a92

Blir kjent med forumet
Hei!
Dere som venter nr. 2.. Er de ganske like til nå, med tanke på formen/kvalme og andre ting til nå?

Selv var jeg plaget med ekstrem svangerskapskvalme med nr. 1, men nå kjenner jeg absolutt ingenting! Noen små stikkninger nedest på magen eneste, men ikke i nærheten av slik det var med førstemann!
Går jo ikke opp for meg att jeg venter en til når jeg ikke har noen plager! Hehe... Skal vell ikke "klage", det kommer vel tidsnok

Annerledes her også. Hadde omtrent ingen symptomer med førstemann, bortsett fra ekstrem sult og litt trøtthet de første 8 ukene.

Denne gangen har jeg vært småkvalm, ekstremt sulten, men ikke lyst på noooenting og litt sliten. Kan ikke klage da :)

Her er "alt" annerledes i forhold til forrige gang.. Da var jeg så klein at jeg nærmest kasta opp fra jeg stod opp til jeg la meg, og gikk ned 5kg de første 10 ukene. Fikk nesten ikke i meg noen ting, og kvalmen varte til uke 20 ca. Denne ganga er jeg mest dårlig på kvelden, har så langt ikke kasta opp på dagtid og jeg føler meg ganske pigg. Fungerer veldig greit om dagen, er trøtt som en makk, men det er jo ikke så mye å gjøre noe med.. :) Men i dag og i går har jeg ikke spydd, og det er jo helt snålt! Det blir veldig spennende å se åssen resten av dette svangerskapet går :)

a92 skrev:
Hei!
Dere som venter nr. 2.. Er de ganske like til nå, med tanke på formen/kvalme og andre ting til nå?

Selv var jeg plaget med ekstrem svangerskapskvalme med nr. 1, men nå kjenner jeg absolutt ingenting! Noen små stikkninger nedest på magen eneste, men ikke i nærheten av slik det var med førstemann!
Går jo ikke opp for meg att jeg venter en til når jeg ikke har noen plager! Hehe... Skal vell ikke "klage", det kommer vel tidsnok

Jeg har 4 svangerskap bak meg og ingen av dem er like til noen stadier, men har to av samme kjønn :P

Var litt kvalm med nr 1. Og hadde veldig vondt i magen. Og ømme pupper:p Nå: ingenting. Går nesten og venter på tegn. Selv om jeg egentlig burde vær glad jeg er fin nå. Det har jo gjort at nå vet kun jeg og samboer om det har (9 uker på vei) mens forrige gang fortalte jeg de som så meg hver dag i uke 6.

Jeg hadde ekstremt ømme pupper og vondt i korsryggen med nr 1. Denne gangen har jeg ingen av de symptomene, men er ekstremt trøtt og uggen og dårlig matlyst stortsett hele dagen. Rart hvor forskjellig det kan bli:)

Jeg er ganske lik dette som i de 2 forrige til nå, lite symptomer, noen ganger et snev av kvalme..

Egentli itj så veldi lik nei, me førstemann kasta æ opp veldi my, klard fek.s ikke å eta skinke, å eeeelska paprika.. No e æ i super form i forhold, har ikke kasta opp, kan bli litt små kvalm om æ ikke får i mæ nok mat, å når æ et middag. plages litt me ryggen/bekkenet, men ellers i fin form :)
Har kaaaaanskje ein aning hormona som sveve omkring å itj gjør mæ t den meste fernuftie person fer tia, men d går sæ nok t, gjor d sist i værtfall

Veldig ulikt her ja... Var ikke veldig kvalm med første mann, men nå spyes det og jeg er sykemeldt pga kvalme:(

Her hadde jeg kvalme bølger innimellom å ekstra følsomme bryster med 1,

Nå er jeg tatt av en ekstrem kvalme, å ømmepupper, hadde mere mens murringer denne gangen også.

Så mine her heeelt forskjellige-....

Her er kvalmen ganske lik, bare enda verre enn sist. Ellers så kjenner jeg lite murringer, puppene er ikke så ømme og bekkenløsningen har gått tilbake framfor å øke. Blir spennende å se hvor lenge kvalmen varer denne gang.

Jeg har det heilt likt, jeg fikk en gutt i november i fjor, å i det svangerskapet hva jeg dårlig heile veien :/ men no er jeg i super form å føler meg ikke gravid.. Har ingen plager, men ser nurket på ul hver uke, så vet jeg er :)) har også ei jente på 7 år også, å det svangerskapet hva likt, fant ikke ut jeg hva gravid før i uke 27. Pga en oprasjon jeg skulle ta, på før kontrollen sa legen OBS ganske høyt, jeg bare hva er det ? Legen så stengt på meg å sa: du må jo si fra at du venter ei jente om noen uker, jeg svimte rett av :/ men pga at jeg ikke hadde vert på kontroll blei det en del koplikasjoner siden diabetes og mitt hjerte. Fødte da ei jente i uke 36+1 som hva 4350g og 50 cm i hu og hast, hun måtte også gjennom en stor hjerte oprasjon. Men alt gjekk bra :) hun er i dag ei frisk 7 åring :) men når jeg hva 27 uker på vei hva jeg den gangen 52kg og den dagen jeg fikk henne hva jeg 112 kg.. JAAA det er mulig.. Så no har jeg oppfølging hver uke og det er den enseste grunnen til jeg vet jeg er gravid.. Sorry litt langt innlegg :/

Jeg var ekstremt kvalm med nr 1. Men denne gangen så kjenner jeg ingenting. :) Det er nesten så jeg glemmer at jeg er gravid noen ganger. :p

de to forrje svangerskapene mine var veldig like og fæle, fikk en av hvert kjønn, denne gangen håper jeg svangerskapet blir lettere:) er kvalmen da, håper bare det gir seg rundt uke 12 i dag og ikke fortsetter hele svangerskapet...

Jeg er helt lik denne gangen. Alt føles bare verre siden jeg har ei aktiv jente på 2.5år fra før... Jeg kaster opp denne gangen, det er den eneste forskjellen... 

Back
Topp