Lik svangerskapslengde som din mor?

BK92

Forelsket i forumet
Dere som har født før, hadde dere samme svangerskapslengde som deres mor? Altså kom din baby før eller etter termin, og passet det med når du selv ble født ift termin. Jeg har hørt litt om dette før, og i dag spurte JM meg om min mor fødte før eller etter termin.

Jeg selv kom noen dager på overtid. Jeg fester ikke min lit til at dette vil gjelde min lillemor, men det er gøy å «teste».. når man sitter her og venter på termin :smiley-angelic006
 
Jeg ble født 9 dager før termin (mammas nummer to, hennes første ble også født en ukes tid før termin tror jeg). Min første ble født 6 uker før termin, så stemmer ikke her.
 
Overhodet ikke. Storebroren min ble født tre uker før termin og jeg et par dager før termin. Eldste min ble igangsatt 10 dager etter termin og min yngste igangsatt på termin (hadde nok gått overtid uten igangsettelse). Fødslene har vært ganske like da, til tross for igangsettelse :)
 
Mamma gikk overtid med alle 4, untatt meg (nr3) jeg kom 3 uker før ca.

Mine søstre gikk overtid med sine barn men jeg fødte 3 uker før;-)

Så her kan det jo ha stemt greit faktisk:)
 
Mamma gikk overtid med alle 4, untatt meg (nr3) jeg kom 3 uker før ca.

Mine søstre gikk overtid med sine barn men jeg fødte 3 uker før;-)

Så her kan det jo ha stemt greit faktisk:)
Jøss, det var jo helt spesielt :)
Høres ut til at det ikke stemmer for de fleste, men så kommer det historier som din da :joyful:
 
Jøss, det var jo helt spesielt :)
Høres ut til at det ikke stemmer for de fleste, men så kommer det historier som din da :joyful:

Jeg tror dog at det egentlig er mye tilfeldigheter i slike ting da. Men litt artig at historien gjentar seg på denne måten også:)
 
Både jeg, mamma og søsteren min har født alle før termin :)
 
Mamma fødte oss alle 3 uker-10 dager før termin (3 barn)

Jeg har født mine 3 etter termin, tror denne babyen kommer etter også.

Så får vår del stemmer det ikke, fødslene har heller ikke vært noe særlig like
 
Min mor har gått over med meg og mine søsken. Jeg var født nesten 2 uker etter termin, mens begge mine barn er født før termin.
 
Jeg er født to dager etter termin, mine tre barn er alle født ca tre uker før termin, så stemmer ikke her vertfall.
 
Jeg var født 4 dager før termin, og mitt barn ble født 7 dager før termin. Så stemmer her:)
 
Stemmer her.
 
3/4 kom veldig på overtid, lillesøster kom noe før.

Selv fødte jeg eldste 5 dager før og yngste 1 dag over.. nr 3 gjenstår å se i januar :)
 
Jeg er født 2 uker på overtid mens jeg selv fødte 5 uker før termin, så stemmer ikke her :)
 
Både og her - storebroren min er født 3 uker over termin og jeg selv er født 2 uker over termin. Selv fødte jeg første 2 uker over termin (ville ha blitt satt igang da om hun ikke hadde kommet av seg selv) mens nr to kom to dager over termin etter vannavgang. Spent på når nr tre kommer (har termin i februar), men er mentalt forberedt på overtid nok en gang :)
 
Det svinger litt begge veier om det stemmer eller ikke :) Tror jeg leste at de forsker på et gen eller to som kan påvirke at det er arvelig, men fant ikke ut om det var et gen man alltid arvet selv. Det kommer vel noe om det i fremtiden.

Om det går med meg som med mamma (overtid) så blir det nok tilskrevet tilfeldigheter, men noe vi kan tulle med :) Så får jeg vente ca. 30 år og se om lillemor evt. også bærer på overtid ;)
 
Jeg er født 9 dager før termin og det er barnet mitt også :)
 
Det har stemt her. Både mor og mormor har født sine tre 12-14 dager før termin, min første kom 10 dager før termin. Og alle disse, til sammen syv, barna har veid mellom 2600 og 3000g. Man har jo aldri noen garanti, men det er jo større sjanse for at man er lik seg selv og sin familie enn at man bare er lik et gjennomsnitt tenker jeg :)
 
Back
Topp