Likørsjokolade

Izzy82

Betatt av forumet
Kan gravide spise likørsjoklade ? er det uansvarlig og forsyne seg av likørfyllt sjokolade i jula...

Selv om det er veldig lite i de sjokoladene er det mye for et foster. Jeg ville ikke tatt det.

Kommer litt ann på tror jeg ;) tror ikke det har så mye å si, er det en bit med Anton Bergh så er det vel ikke særlig med alkohol du får i deg vil jeg tro ;)

det er så mye annet godt man kan spise som ikke inneholder alkohol. Ser ikke poenget med å innta én eneste dråpe sålenge man er gravid :)

Tror jeg hadde holdt meg unna :) jeg aner ikke hvor mye likør det er i sjokoladene du mener... Men i de gode gammeldagse likørkulene var det jo en god dæsj :p

De vet ikke hvor grensen får for mengde alkohol derfor anbefales helt avholds.

Med tanke på at alkoholfri øl kan inneholde inntil 0,7% alkohol og fersk gjærbakst minst like mye tviler jeg på at noen likørsjokolader har noe å si...

Det er mest kritisk med alkohol i starten av svangerskapet pga hjernen utvikles da... Så avhenger hvor langt du er på vei og type sjokolade og om du vil ta risikoen.... Personlig hadde jeg ikke gjort det, men liker de ikke uansett;)

Med tanke på at alkoholfri øl kan inneholde inntil 0,7% alkohol og fersk gjærbakst minst like mye tviler jeg på at noen likørsjokolader har noe å si...

sign.
I matportalen står det at gravide kan drikke ting opp til 0,7 prosent alkohol, da det regnes som alkoholfritt,
Jeg drakk iallefall de der harrlljunga alkoholfrie ciderene fra europris da eg gikk gravid sist.

Ka som er i en likørsjokolade aaaner eg ikkje :-P

Les på pakken og se om det står noe om alkoholinnholdet der.
Kan ikke se for meg at det er noe skadelig å ta et par stk.
Som nevnt over så går det som alkoholfritt opptil 0.7% og kan ikke tenke meg at en sjokolade inneholder mer. Da ville de gått under alkohol loven på salg vil jeg tro.

Alkoholinnholdet i "alkoholfritt" øl kan sammenlignes med f.eks. brød/gjærbakst og kefir :)

Back
Topp