Liggetid...

Tjukkebollepus

Forumet er livet
Heisann... Har et spørsmål til dere som alt har født.... hvor mange dager lå var dere på sykehuset etter fødsel før dere reiste hjem???

Jeg fødte på en lørdag(dagen du føder teller ikke) også reiste VI hjem på tirsdag(ca 3dager),men vanlig liggetid på TSS er 4 dager:)

Hei! Første gang var jeg 5 dager på barsel pga ammeproblemer. Andre gang reiste jeg 2 dager etter fødselen. På SUS er det vanlig å reise hjem 3.dagen, men dersom alt går greit er det ikke noe i veien for å reise før. Jeg måtte tilbake da babyen var 3 dager for å ta blodprøve av henne...

Jeg lå 4 dager med 1. og 2 dager med 2.følte meg jo naturlig nok mye mer sikker med nr.2 så da var det ingen grunn til å bli der hvis du føler deg iorden,var mye mer usikker og utslitt med nr.1

Jeg tok keisersnitt og da er vel liggetiden en dag ekstra. Var på sykehuset i 4 dager.

Takk for mange svar! [:)] Høres greit ut med at en får sjansen til hjelp/avlastning de dagene en er på sykehuset, men ser likavel ikke for meg at eg kjeme til å ligge meir enn akkurat det eg "må".... Hater sykehus, og siden dei er veldig strenge på SUS når det gjelder fars besøkstid,så trur eg nok eg vil foretrekke å komme meg fort heim.....(far blir sendt hjem to timer etter fødsel, og får kun være der dei to timene der er besøkstid og pappavisitt hver dag.... Skal han være der utenom, må vi sitte i ei lita sofagruppe på gangen utfor heisen)

Lå fra fredag til mandag uka etter...hatet det og fikk en skikkelig depresjon av det,men så raskt jeg kom hjem var alt bra igjen. Men så måtte jeg tilbake på sykehuset pga at tulle måtte under lys igjen og da gråt jeg i 12 timer til vi fikk reise hjem igjen[8|]

var på sykehuset fra fredag til tirsdag.fødte lørdagen.

neste gang....skal jeg hjem samme dag... garantert.. myyyye bedre..
var tre dager med di to som jeg har.. d var barneskrik fra andres barn å aldri fred å få. så fremst man bor nært s.huset, så er det garantert best for oss selv å dra hjem samme dag, å heller stikke innom fødeavd i  noen dager etterpå. såfrems fødselen var uten komplikasjoner, og at alt var vel med babyen

Jeg tok keisersnitt, og da skal man egentlig være 6 dager (hvertfall i Tønsberg der jeg fødte) fikk jeg beskjed om. Men jeg reiste på 4.dagen, da var jeg skikkelig LEI sykehus[:D]

Lå i 5 dager pga at Frida måtte ha lysbehandling. Skulle gjerne reist hjem før.

Med nr. 1 var jeg på sykehuset i 4 dager. Og med nr. 2 var jeg knappe to dager fra jeg fødte til jeg dro hjem. Men dette var mitt eget valg, da jeg bor i utlandet og fant deres systemer med amming osv svært stressende. Normalt skulle jeg vært på sykehuset 60 timer etter fødselen.

Hadde planlagt ks og kom inn madag og reiste hjem tidlig på fredag!

Fødte tirsdag kveld og dro hjem fredag.........Kunne egentlig vært lenger der, men mamma kom opp den helga for å hilse på den lille tulla så da ville jeg hjem.

Har født begge på tirsdag og reist hjem lørdag begge gangene. Hadde sikkert fått være lenger hadde jeg ønsket det. Har født ved Ringerike sh.

Fødte søndag og reiste hjem tirsdag.

kom inn fredag 19.30 å dro hjem lørdag kl 17.00 så lenge alt er bra så får man lov til det.

jeg hadde keisersnitt da må man være 5 dg mn jeg var nesten en månde på sykehus pga at elise ble syk da hun kom til 

Jeg fødte på lørdags kveld og dro hjem mandags formiddag.. Fikk da ikke være der lenger..

Jeg fødte onsdag kl 04.14 og reiste hjem søndag formiddag, kunne blitt lengere om jeg ønsket det. Og sikkert reist hjem før også, men var så få der akkurat da så alle hadde enkeltrom. Så var deilig å få slappet ordentlig av etter fødselen.

Back
Topp