Liggestillinger

Hilde-Anita

Gift med forumet
Hvordan ligger dere?
Jeg begynner å bli såpass stor at jeg ikke snur meg selv i søvne.
Våkner av at jeg har vondt et sted og må snu. Ligger kun på siden.
For ikke så lenge siden kunne jeg ligge på rygg, men nå får jeg bare slikt press på magen at det ikke går.
Og attpåtil sovner jeg ikke skikkelig før langt utpå natta, men da kan jeg gjerne sove ganske lenge utpå mårran, heldigvis.

Må bytte stilling flere ganger i løpet av natta. veklser mellom høyre og venstre side, men det er jo en hel liten operasjon å snu seg. Utrolig at mannen ikke våkner mer av det. Å sove på ryggen er umulig, da får jeg så halsbrann og blir så kvalm at det er helt vondt.
Dessuten sparker h*n mye mer i ribbeina da av en eller annen grunn...

Jeg sover best på ryggen jeg da...Blir helt ødelagt i ryggen av å ligge på siden hele tiden og ender alltid opp på ryggen for da sovner jeg straks.

Må ligge på en av sidene med pute mellom beina- liker helst å ligge på ryggen men no føler eg meg helt kvalt når eg prøver på det [;)] litt av en jobb å skifte side, puster som en hval hehe

jeg våkner av smerter i siden av magen(ligger KUN på siden)...og må snu over i våken tillstand. har vannglass ved senga, tar en slurk og sovner som regel fort igjen...som regel må jeg en tur på toalettet også...

Har lest at du skal ligge på venstresiden når du er gravid..pga da ligger fostret greit å ingenting er i klem..da skal du vist ikke dovne bort i føtter og slikt[:)]Så jeg ligger på venstre siden[:)]

Ligger enda godt på magen jeg.....Har ikke så stor mage enda...kiloene har lagt seg på rumpa og beina hos meg[:'(] og ikke magen[8|]

Svimer av? seriøst? presser du på noe da eller?
Eneste jeg merker er at i noen stillinger kan jeg bli litt kortpusta, men det trengs ikke mye "justeringer" før det er normalt igjen

jeg ligger litt på høyre side og(selv om jeg har hørt det om at venstre side er best) - babyen "faller"jo med når jeg flytter stilling:)

dessuten har jeg oppdaget nå de siste nettene at jeg faktisk kan ligge lenger på ryggen igjen nå, uten å få ubehag ; kanskje fordi han har beveget seg såpass langt ned nå mot slutten!

Jeg ligger på sidene med pute mellom beina og som støtte under magen. Må bytte stilling ofte pga smerter i ryggen. Kjedelig å våkne mange ganger i løpet av natta bare for å snu seg, men sånn er det da......Kan ikke ligge på rygg for da får jeg følelsen av å ikke få puste. Merker at venstreside er den beste å ligge på. Må faktisk ikke opp like mange ganger for å gå på do da.........[:D]

Heisann!
Jeg har ikke vert så heldig at jeg har fått en spire som har klort seg fast enda, men for fire år siden ble min lille søs.gravid og siden faren ikke ville still opp(helt utav bilde) var jeg med henne på sv.kurs...
Der fikk de gravide et tips om å sy sammen et dynetrekk på langs, og rulle sammen en dyne og putte inni, som en pølse!
Denne kunn ligge mellom beina og gi god støtte for magen... Jeg har ikke noe erfaring med dette enda da, men mange av de som gikk på kurset syntes denne var god...

Jeg ligger også på siden. Må egentlig veksle på ganske ofte, for om jeg ligger for lenge på den ene siden, får jeg så vondt i hofta. Også klikker det litt på plass når jeg snur meg liksom. [&:]
Men etter jeg fikk vite at han knerten her ligger på tvers, med hodet mot høyre side, synes jeg det føles verre å ligge på den siden.. Da presser jeg liksom huet hans? Føles bedre å sove på venstre siden ihvertfall!

Er fortsatt såpass liten at jeg kan ligge sånn halvveis på magen. Det eneste jeg merker er en smule svimmelhet om jeg blir liggende på ryggen for lenge. Ryggen skal man vel helst unngå også med tanke på å klemme blodårer...vist nok ikke bra verken for oss eller barnet.

ligger enda i alle stillinger, men det begynner å ta litt på å ligge på mage. men har begynt å bygge opp san at jeg fremdeles kan ligge på mage[8D]
ellers så er jeg masse våken på natten fordi barnet er veldig aktiv på natten, så sover jeg så utrolig lett nå og. og jeg som sov som stein[&:]

Back
Topp