Liggestilling

kvbaby

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hvordan ligger dere når dere skal sove? Har dere sluttet å sove på magen allerede? :)

Jeg hater vanligvis å sove på ryggen, men nå går det i det og litt på siden. Jeg liker ikke ligge på magen i det hele tatt. Blir nesten litt kvalm :( det er vel ikke farlig å sove på magen? Det er vel bare at det er ubehagelig?

Du får vondt før den lille får det om du ligger på magen, så ikke farlig..jeg ligger delvis på magen, men har blitt ubehagelig i det siste, men i dag tok jeg en pute mellom magen og madrassen, og det var helt himmelsk!

Jeg ligger vanligvis på siden, og gjør det fortsatt. Er ikke så glad i å sove hverken på magen eller ryggen, og begge deler blir jo vanskelig utover i svangerskapet.

Du får vondt før den lille får det om du ligger på magen, så ikke farlig..jeg ligger delvis på magen, men har blitt ubehagelig i det siste, men i dag tok jeg en pute mellom magen og madrassen, og det var helt himmelsk!
Så godt å høre :D Oi, det skal jeg absolutt prøve :) tusen takk for tips!

Jeg elsker å sove på magen, men har sluttet nå. Prøver sånn halvveis på siden, og halvveis på magen isteden :-)

Alltid ligget på magen, men slutta med det i uke 7 da jeg begynte å bli småkvalm av det! Nå går det stort sett i å ligge på sidene :)

Jeg ligger i den typiske stillingen med ene beinet rett ned, andre ut i en slags firkant på siden og puta godt klemt fast i armene. Drømmestilling!! Så håper virkelig ikke dette er farlig for den lille..

Gravidpute fra forrige svangerskap. Enten mellom benen og ligge på siden eller ligge halvveis på mage/side med en beinet litt trukket opp og på puten sånn at man ikke ligger så mye på magen

Det hender at jeg ligger på magen, men det er ikke lenge jeg orker av gangen. Liker best å ligge på siden, gjorde jeg før også. Spesielt helt inntil mannen min med det ene benet over hans ben. Da sovner jeg nesten på flekken (og våkner gjerne gjennomsvett siden han er en varmeovn i seg selv :p )

Håper da inderlig ikke det er farlig å ligge på magen så tidlig?
Jeg ligger i den typiske stillingen med ene beinet rett ned, andre ut i en slags firkant på siden og puta godt klemt fast i armene. Drømmestilling!! Så håper virkelig ikke dette er farlig for den lille..
Jeg vil ikke tro at noen liggestilling er farlig for barnet, dessuten får mor vondt lenge før fosteret☺ husk at spira ligger godt beskyttet inni der❤ men har hørt at å ligge på ryggen når du er "fødeklar" ikke er helt bra, men skal ikke si sikkert...

Her fungerer alle varianter enda. Nyter det så lenge det varer! Er ikke mange uker før både rygg og mage utgår for min del. Får ikke sove på rygg som gravid - liker ikke tyngden som ligger på magen liksom ;)

Jeg vil ikke tro at noen liggestilling er farlig for barnet, dessuten får mor vondt lenge før fosteret☺ husk at spira ligger godt beskyttet inni der❤ men har hørt at å ligge på ryggen når du er "fødeklar" ikke er helt bra, men skal ikke si sikkert...

Etter hvert som magen blir større og tyngre, er det ikke anbefalt å ligge på ryggen. Dette fordi tyngden av magen hindrer blodgjennomstrømningen gjennom vena caca, som fører blod fra kroppen tilbake til hjertet. Man merker det selv ved at man blir svimmel og uvel, så skal nok mye til at det er farlig for fosteret :).

Jeg husker ikke alle detaljene fra sist rundt dette, men mener det var ca de siste 10-15 ukene man anbefales å ikke ligge på ryggen. Spør gjerne legene eller jordmørdrene deres om dette hvis dere er i tvil :)

Back
Topp