Liggestilling uke 26

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Hei.
Leser hos jordmor Siri at fra uke 26 skal man ikke ligge flat på rygg lenger når man skal sove. At man kan besvime og at babyen ikke får nok surstoff. Ligger bare på rygg og siden er vond pga bekkenløsningen. Noen tanker om dette? Rart ikke det er noe fokusering på dette? Hmmm

Du merker om du blir dårlig av å ligge på rygg . Blir du ikke dårlig, så klemmer du ikke av vena cava heller:-)

Ble ikke dårlig av å ligge på ryggen sist og så lenge jeg ikk blir dårlig nå så ligger jeg slik det er behagelig. Vanskelig nok å finne behagelige stillinger med bekenløsning og vondter i hele kroppen ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja, JEG VET. Lå på den harde benken hos jordmora i går mens hun tok mål osv. Kjente jeg ble litt uggen, men tenkte det kom til å gå bra. Ble så svimmel og dårlig når jeg reiste meg at jeg måtte legge meg rett ned igjen.. :P hender jeg ligger litt på rygg/side hjemme, men mykere underlag så det går bra. Ellers ligger jeg på siden og spooner med dyne nr 2! :P

Ligger på siden,med en slik banan/gravid pute mellom beina:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det er ikke farlig å ligge på rygg om det ikke er ubehagelig :) og med en gang det er ubehagelig er det bare å snu seg så er det ikke farlig for ungen heller! :)

Jeg klarer ikke ligge på rygg i det hele tatt. Kjennes ut som jeg blir kvalt både jeg og rusket, så her er jeg for det meste limt fast til høyre side med en pute mellom bena og en under magen.

Jeg greier ikke å ligge på rygg over lengre tid, går greit i noen få minutter, men så begynner faktisk poden å protestere ved å dytte seg mot huden, slik at det kjennes ut som om hele magen skal revne. Fryktelig vondt. Pluss at jeg blir litt fortumet av det..
Snakket med mammaen til bestevenninna mi, som er jordmor, og hun forklarte det slik at livmoren er så tung nå, at når jeg ligger på rygg så får gutten mindre oksygen, for alt blir presset bakover. Gir jo egentlig litt mening :)

Ja, gjør det:)Synes bare det hele var litt skummelt å lese. Har problemer nok med liggestilling og søvn, redd for at noe kan skje. Takk for svar :)

Eg ligger mest på magen.. så jeg stabler puter rundt magen og der ligg eg :) Noen netter hender det at jeg ligger på siden med 3 puter mellom beina og en med magen og 2 under hodet.. :) Finner meg nesten ikke igjen :D hihi..

Eg ligger på høgre side med 1 pute bak ryggen 1 under magen, 1 mellom beina og 3 under hode:p hehe:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

jeg klarer ikke å ligge på ryggen lengre, ei heller å sitte bakoverlent i sofaen etc....så her er det soving på siden, bytter side sikkert 100ganger pr natt og det er ett makkverk uten like på grunn av bekkenet

Back
Topp