ligger med rompa ned.

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
fosteret ligger enda med rompa ned, den har gjort det en stund nå.
er redd for at den ikke skal snu seg før fødselen :/
kan man kjenne selv om den har snudd seg med hodet ned? :/

Mi var rimelig festet i rumpeleie fra uke 28 - 35. Legene trodde ikke hun kom til å snu seg.
Men plutselig en helg kjente jeg stikkinger i bekkenet og da må det ha løsnet opp... og fra mandag hos jordmor til tirsdag hos lege snudde ho seg over i hodeleie. Så ikke fortvil.[:)]

ORIGINAL: **Flying Snowflake**

jeg hadde fryktelig vondt en natt,og da snudde snuppa seg riktig vei. det skjedde i uke 35,festet seg i uke 36 og kom i uke 37. jeg merket det veldig godt at hun snudde seg[:)]

p.s veldig fint navn du har på snuppa de[;)][;)]

Er enda en stund til termin så da håper jeg den snur seg før fødselen da.
Ble hvertfall litt beroliga når du sa det skjedde i uke 35 hos deg, for da er det enda litt tid igjen :)
hehe takk [:D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Mi var rimelig festet i rumpeleie fra uke 28 - 35. Legene trodde ikke hun kom til å snu seg.
Men plutselig en helg kjente jeg stikkinger i bekkenet og da må det ha løsnet opp... og fra mandag hos jordmor til tirsdag hos lege snudde ho seg over i hodeleie. Så ikke fortvil.[:)]

Åh, takk, det er godt å høre, da er jeg ikke så redd mer :)

mi lå i hodleie lenge, men i uke 36+3 fikk jeg kjempevondt øverst i magen, klarte ikke å sitte en gang! da snudde hun seg med rompa ned, og sånn ble hun liggende helt til fødsel i uke 38+1

omvendt av deg da, men ville bare få frem at de kan snu seg sent[:)] lykke til

ORIGINAL: LiljaLilly

Lilly lå i seteleie lenge.
Jeg var på flere ul'er for å sjekke om hun hadde snudd seg, senest i uke 37+5. Da lå hun enda i seteleie.
I uke 39+6 var jeg på Ylvis-show og da fikk jeg fryktelig vondt, det kjentes ut som om hun skulle presse seg ut gjennom halsen min nærmsest.
Fikk ny UL på termindagen min og da så vi at hun hadde snudd seg [:)] Da fødselen min ble satt igang på overtid tok igjen UL for å forsikre seg om at hun ikke hadde snudd seg tilbale.
Så ikke fortvil! [:D]

dere aner ikke hvor glad jeg er for å høre at det kan skje sent. forrige svangerskap lå snuppa med hodet ned tidlig så jeg har vært kjempe bekymra og redd... men etter deres opplevelser kan jeg nå slappe av [:D]
takk alle sammen!!! [:)][:)][:)]

Minien her lå i tverr og seteleie så og si hele svangerskapet, men et par uker før han ble født snudde han seg med hodet ned. Han ble født i uke 39+3  så det kan skje at de snur seg i siste liten (men det mest vanlige er at de ikke gjør det).[:)]
Dersom babyen din snur seg med hodet ned, vil du nok merke store og kraftige bevegeleser når det skjer + at det ikke lenger er så mye spark og vondter nedover - kanskje mer vondt i ribbeina.

ORIGINAL: MammaOkt

Minien her lå i tverr og seteleie så og si hele svangerskapet, men et par uker før han ble født snudde han seg med hodet ned. Han ble født i uke 39+3  så det kan skje at de snur seg i siste liten (men det mest vanlige er at de ikke gjør det).[:)]
Dersom babyen din snur seg med hodet ned, vil du nok merke store og kraftige bevegeleser når det skjer + at det ikke lenger er så mye spark og vondter nedover - kanskje mer vondt i ribbeina.

har hatt endel vondt i ribbeina og magen , så kanskje den driver å snur seg rundt ofte da?

Back
Topp