Ligger her å griner!

Stjerna

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Sensommerbarna 2016
Det helvetes bekkenet!!!

Med nr 1 endte jeg på krykker og sykemeldt i uke 19!
Nå har jeg en enda mer aktiv jobb(var kokk, nå jobber jeg med medisiner)

Jeg har skjevt bekken fra før, så det å gå gravid er ikke veldig anbefalt!

Er ca 5-6 uker på vei. Og tviler på at legen min sykemelder meg...
Jeg er vikar i firmaet jeg jobber i...

Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg var også sykemeldt lenge med bekkenløsning sist gang, det var så pyton!! Ikke nok med at det var veldig vondt, men tida blir jo så ufattelig lang også!! Ønsker deg god bedring og lykke til! Det hørtes helt forferdelig ut! Kanskje besøk hos fysio eller kiropraktor kan hjelpe?

Jeg var også sykemeldt lenge med bekkenløsning sist gang, det var så pyton!! Ikke nok med at det var veldig vondt, men tida blir jo så ufattelig lang også!! Ønsker deg god bedring og lykke til! Det hørtes helt forferdelig ut! Kanskje besøk hos fysio eller kiropraktor kan hjelpe?
Tiden blir veeeldig lang! Heldigvis så har jeg nok av stillestittende hobbyer, så tiden går om det skulle skje igjen.
Skal til ostiopaten vår men vil vente litt til, han er en venn og vil ikke avsløre det helt enda men han er og registrert som kiropraktor så kan gå til han via henvisning fra legen!

Bekkenløsning er helt jævlig!! Skulle ønske jeg var "heldig" og kun fikk det på slutten!
Under fødsel sist fikk jeg bekkenlåsning etter hver rie! Det håper jeg at jeg slipper denne gangen!

Stakkars deg :( hvorfor tror du ikke legen vil sykemelde deg da?

Sender deg en klem ❤️

Huff skjønner det er frustrerende. Hadde kraftig bekkenløsning sist selv. Jeg har begynt kjenne små tegn nå så prøver tilpasse alt. Men langt i fra så ille grad som deg. Håper du klarer holde det i sjakk. Og klarer man ikke jobbe så går det jo bare ikke..
Lykke til klem

Huff. Stakkars deg. Det må være forferdelig å få slike plager så tidlig. Du har min medfølelse.
Men, det er viktig å ta vare på deg selv, og lytte til kroppen. Du kan ikke være helt utkjørt til den dagen babyen kommer.
Ta deg en tur til legen, og få henvisning til fysio og kiropraktor.
Klem!

Jeg sliter også med bekkenløsning. Sist svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 12, men jobbet redusert og med tilrettelegging frem til uke 26.
Denne gangen kjente jeg bekkenet allerede før jeg testet. Nå er jeg 7+4, er sykmeldt pga kvalme, men tror ikke jeg kommer meg inn i normal jobb igjen, har symfyseløsning allerede, jobber som sykepleier.
Jeg har begynt å gå til kiropraktor, og kommer til å kjøre tett med behandling.
Jeg vil anbefale deg og få behandling så tidlig som mulig, skjønner at du ikke vil fortelle om dette til noen enda, men om du går til vennen din som er kiropraktor så vil han jo uansett ha taushetsplikt..
Masse lykke til!!

Fordi det er så tidlig i sv enda... Nå er målet å komme meg til januar... Er hjemme i dag, er et helt sinnsykt kjør på jobben nå før jul...
Det hørtes veldig rart ut. Har vel ingenting å si om det er tidlig i svangerskapet eller ikke - er man redusert/syk så er man det da.
Håper du føler deg bedre ❤️

Det hørtes veldig rart ut. Har vel ingenting å si om det er tidlig i svangerskapet eller ikke - er man redusert/syk så er man det da.
Håper du føler deg bedre ❤️

Vet, men får holde ut til januar, så skal jeg til han igjen

Takk for det

Huff skjønner det er frustrerende. Hadde kraftig bekkenløsning sist selv. Jeg har begynt kjenne små tegn nå så prøver tilpasse alt. Men langt i fra så ille grad som deg. Håper du klarer holde det i sjakk. Og klarer man ikke jobbe så går det jo bare ikke..
Lykke til klem
Hvordan kjennes de små tegnene på bekkenløsning ut?

Jeg merker det på verking i spesifikke steder neders v korsryggen og utover ..litt vanskelig forklare men er ikke samme vondt som når jeg har vondt ellers (som jeg sjelden har). Så er det litt jevnt verk. Mest på natten. Merket det godt etter støvsuging. Har pratet med helsestasjoenen om endel tips som skal holde det i sjakk.

Jeg merker det på verking i spesifikke steder neders v korsryggen og utover ..litt vanskelig forklare men er ikke samme vondt som når jeg har vondt ellers (som jeg sjelden har). Så er det litt jevnt verk. Mest på natten. Merket det godt etter støvsuging. Har pratet med helsestasjoenen om endel tips som skal holde det i sjakk.

Støvsuging og gulv vask er helt jævlig!!!
Så det er mannens oppgave fram til jeg føder og en stund etter det!

Back
Topp