Ligger det noe i dette?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
"Par som har to eller flere barn av samme kjønn, får oftere det samme kjønnet neste gang også. Og jo flere av samme kjønn man har, desto større skal sjansene være for at det blir det samme neste gang."

Stemmer det for deg som har 2 eller fler av samme kjønn? Har hørt at har man to gutter fra før så blir ofte nr 3 også gutt og samme med jenter dersom alle barna har samme far?

"Par som har to eller flere barn av samme kjønn, får oftere det samme kjønnet neste gang også. Og jo flere av samme kjønn man har, desto større skal sjansene være for at det blir det samme neste gang."

Stemmer det for deg som har 2 eller fler av samme kjønn? Har hørt at har man to gutter fra før så blir ofte nr 3 også gutt og samme med jenter dersom alle barna har samme far?
Det stemmer ikke helt med mamma og ho sine søsken :) der kom det først 5 jenter(førstefødte døde som spebarn), så en gutt, så kom det 5 jenter til :) så stemmer jo så å si men ikke helt :P

Syns det kan se ut som det stemmer i de fleste tilfeller faktisk , men er alltid en del som opplever det annerledes og da :)

Er nok mange guttemammar og jentemammar ute og går ja ;) jeg kjenner kunn et par som har fått jente-gutt-jente... Restem er det 2 eller fler av samme kjønn... Selv venter vi jente nr 2 ;) min plan er å fortsette til vi får gutt :p

Mamma fikk 3 gutter med samme mann, jeg kom først med med en annen mann.
Svigers har alle barna sammen, de har 4 gutter. To av mannens tanter har også 3 gutter hver.

Så kjenner jo til en del tilfeller hvor det blir slik, men er jo også mange hvor det ikke stemmer da. ;)

Jeg fikk tvillinger, gutter 1.gang.
Og venter nå ei jente. Tror jeg. :P

Jeg har 2 storebrødre og jeg kom som nr 3. Så hos oss stemte det ikke.
Vi har kun 1 unge foreløplig selv. Så vet ikke med oss enda.

Kjenner til mange som har tre gutter, men flere som har gutt-gutt-jente så er vel vanskelig å si hva som er mest vanlig :)

Jeg kjenner til ganske mange som har jente, jente og gutt og en del som har jente,gutt og jente. Selv var vi jente, jente og gutt.

Min svigermor fikk 3 gutter, vi har jente, gutt, jente =)

De fleste jeg kjenner med tre eller flere har barn av begge kjønn. Jeg har hørt det samme, men ser ikke helt logikken i det? Det er jo sædcellen som bestemmer kjønnet og ut i fra det har jeg større tro på at tidspunktet man har sex på i den fruktbare perioden har noe å si.

Stemmer ikke når jeg se i familien og i vennekretsen.

Så vidt jeg har skjønt på de studiene jeg har lest om temaet, så er sjansen litt økt for å få samme kjønn en gang til dersom man har to av samme kjønn fra før. Det betyr jo så klart ikke at man kan få helt andre kombinasjoner ;) Men statistisk sett litt økt risiko (ikke sånn kjempestor!).

Tja. Jeg er en del av en flokk på ta søstre. Pappa av tre brødre, søsteren min har to jenter og så en gutt mens jeg har fått to gutter.

Back
Topp