Liggedel, vekt og alder

MittLilleGull

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har ett barn som er 2,5 mnd som veier snart 7kg, og liggedelen er jo maks 9kg. Må man da bytte til sittedel? Hun er jo alt for ung for det enda etter min mening, mtp at hun burde ha hvertfall 3,5 mnd til i liggedelen.

Skal jeg bare bruke liggedel til hun ikke passer liggedelen mer lengdevis? Eller må jeg bytte når hun har bikket 9kg? Hva har dere gjort?

Av erfaring så stabiliserer vekten seg, så den øker ikke like fort fremover. Regner med det går fint å bruke bagdelen en god stund enda :)

Min eldste var en tungvekter og brukte bagdelen til over 9kg. Gikk helt fint :happy:

Det er vel litt som med kg inn i en heis . Det står Max 1000kg, men de er konstruert å tåle en del hundre kg mer .

Brukte bagdelen til 12-13 mnd her fordi det var rygg å vippe opp emmaljunga vogna . Hadde til og med søsken sittende i fotenden på baggen . Så hadde overlast med alle tre barna her hehe uten problem .

Tror nok det er beregnet litt ekstra margin ja, så det skal nok gå helt fint:)

Hei!
Jeg har ett barn som er 2,5 mnd som veier snart 7kg, og liggedelen er jo maks 9kg. Må man da bytte til sittedel? Hun er jo alt for ung for det enda etter min mening, mtp at hun burde ha hvertfall 3,5 mnd til i liggedelen.

Skal jeg bare bruke liggedel til hun ikke passer liggedelen mer lengdevis? Eller må jeg bytte når hun har bikket 9kg? Hva har dere gjort?
Hei! Mine to gutter vokste ut av liggedelen da de var ca 5 måneder, løsningen var å skaffe oss sittevogn som kunne legges helt flat.
Jeg tenkte ikke på vekten (fordi de var også over 7kg ved 3 mnd alder), men på lengden, de fikk fysisk ikke plass inn i det.
Hvis liggedelen har en grense på 9kg og babyen din er 7kg burde det holde ca et par måneder til. De vokser saktere etter hvert. Det er bedre å vente litt med sittingen.

Back
Topp