Liggedel/sportsdel

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hei:happy: Har en baby på 4,5mnd som er veldig nysjerrig i vogna. Hun sover godt på tur, men når vi stopper og hun hører stemmer så vil hun gjærne være med! Av og til ligger hun våken, og jeg må vippe vogna opp så hun får med seg litt, ellers blir hun ildsint:hilarious: hun prøver frebilsk og reise seg opp sittende i vogna, men får jo ikke dette helt til:hilarious: Litt redd for og legge noe støtte bak ryggen for hun er ganske sterk:bored: Ligger jo nå i bagdel i bugaboo fox.

Erfaringer eller noen som har tips og triks?
Når byttet dere til sportsdel?
 
Hei! Vi har akkurat byttet til sportsdelen til Fox, ettersom det er mulig å vippe den helt ned i «liggeposisjon» og baby fremdeles kan se litt ut. Er vel egentlig litt tidlig å bytte, men ettersom Foxvogna har denne muligheten tenkte vi at det får fint. Vår er 5 måneder og ble MYE lettere å ha med på tur etter at vi byttet :)
 
Byttet til sportsdel å angrer ikke!
Mini kan nå se ut, sovner og kan ligge i ro en stund etter der også. Legger bare ned ryggen ved duppene (når jeg husker det da, lett å glemme tydeligvis).

Det er veldig fint nå som man bruker litt tykkere vognposer mtp å få det litt trangere og lunere i vogna, når vi skal over på vårpose/ingen pose så blir det easygrow minimizer for å støtte opp litt mer. Anbefales mtp at de fortsatt er litt små, de skal vel helst ligge i baggen så lenge som mulig men det er jo ikke alle barn som liker å ligge der.
 
Samme problemet med vår på 4,5 mnd. Hadde jomfruturen med sittedelen i går, og det var helt fantastisk! Om hun ikke er stuptrøtt og sovner med en gang har det vært MYE grining. Hun sover også konsekvent aldri mer enn en halvtime av gangen, noe som da har innebåret at jeg da bør være rimelig kjapt hjemme når hun våkner. Tenker å evt bytte litt på fremover litt ettersom hvor trøtt hun er osv. Er jo litt tidlig ute, men tenker det ikke gjør noe at hun sitter noen minutter før vi kan legge henne flatt og hun sovner:) lite tips er også å evt ha med bæresele, om du har. Sånn til eventuelle kriser ;)
 
Byttet til sportsdel her også, da mini ble for lang for bagen. Kan legge den helt flatt, så fungerer like fint
 
Da byttet jeg også til sportsdel da hun var 5mnd, og lurer på hvorfor jeg ikke gjore dette litt før!
Det var som natt og dag, og babyen min er kjempefornøyd og glad!
Hun stortrives nå i vogna og er mye enklere og ha med å gjøre!
Er alenemamma så dette var gullverdt!
Tusentakk for alle tips og erfaringer:D
 
Jeg vurderer å bytte snart, men har ikke gjort det pga vognbagen er lunere i forhold til heftig vind der jeg bor. Hvordan er det med sportsdel og vind, går det bra, eller unngår dere å gå tur i sterk vind? Min sportsdel er vendt fra meg. Har babyjogger city elite.
 
Vi har sykkelvogn med babysete i, så der ser hun godt alle veier. Unntatt meg da. Men i den andre vognen som jeg bruker når jeg triller bare henne så har jeg nettopp byttet til sportsdel. Og den kan vippes helt ned så da er det greit tenker jeg. Er 5 mnd og 1 uke. Her ble baggen med vinterposen for trang nå, i babyjogger city select lux :)
 
Snudde babyen en uke før hen ble 6 mnd pga refluks. Har sportsdelen helt nede i liggestilling og det hjelper mye, men skulle ønsket vi kunne brukt bagdelen lenger :(
 
Gruer meg til å bytte til sittedelen, for det betyr at han ikke kan fortsette å sove når vi kommer hjem fra tur :sorry:
 
Fordi vi bor i 4.etasje uten heis, så jeg må ta han ut av sportsdelen og bære han opp. Og han våkner veldig veldig lett
Ååå ja :) Ja, da skjønner jeg ;)
 
Back
Topp