Ligge/sovestilling

Noen som har noen gode liggestillinger dere vil dele?

På en av sidene med pute mellom beina, er det som funker best. Ellers prøver jeg å ligge/sitte med beina høyt og puter for å støtte opp bekkenet.

Tar gjerne imot tips!

Sittende i sofaen funker også [emoji23]
Jeg har så vondt i sidene på lårene, så skulle gjort masse for å sove på enten rygg eller mage [emoji23]

Jeg må bruke ammeputa og hodeputa til å støtte opp overkroppen, ellers bråvåkner jeg og får hosteanfall av at magesyren er på "frifot"! [emoji33][emoji85][emoji87]

Sittende i sofaen funker også [emoji23]
Jeg har så vondt i sidene på lårene, så skulle gjort masse for å sove på enten rygg eller mage [emoji23]
Sånn har jeg det også nå! Våkner av at det gjør vondt i hoftene/låret og må bytte side. Tror jeg kunne drept snart for å få ligge på magen, og har fått vena cava syndromet nå så da er det kun på sidene eller relativt greit oppreist -_-

Jeg kan ligge på siden med en dyne som støtter opp under magen og mellom beina og en dyne bak meg som støtter hofte og korsrygg.
Men jeg liker faktisk å ligge på rygg enda, er det trygt så lenge det ikke er ubehagelig?

Jeg kan ligge på siden med en dyne som støtter opp under magen og mellom beina og en dyne bak meg som støtter hofte og korsrygg.
Men jeg liker faktisk å ligge på rygg enda, er det trygt så lenge det ikke er ubehagelig?

Jeg var så "dum" at jeg googlet dette.... For jeg trives også fortsatt på ryggen. På helsenett.no så kom jeg over denne://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=19171:mors-sovestilling-og-dodfodsel&catid=95:graviditet-fodsel&Itemid=516

Det er forskning som tyder på at det kan være en sammenheng mellom mors sovestilling og dødfødsel :confused::confused::confused::confused::(
Så nå sover jeg kun på sidene, og absolutt mest på venstre side...

Jeg sover helst på venstre side godt støttet av dyner og puter. Gjerne så tjukt med dyner og puter at jeg kan halvveis legge meg på magen, uten at magen kommer i klem på noe vis.

Jeg sliter maks med soving for tiden, både pga ubehagelige sovestillenger og fordi jeg jeg er så urolig i bena og opp i hoftene. Får også lett kramper i leggene. Jeg tar magnesium, men syns ikke det hjelper (eller kanskje det hadde vært enda verre uten).

Sånn har jeg det også nå! Våkner av at det gjør vondt i hoftene/låret og må bytte side. Tror jeg kunne drept snart for å få ligge på magen, og har fått vena cava syndromet nå så da er det kun på sidene eller relativt greit oppreist -_-

Ååå- er d sånn når du blir svimmel av å ligge på rygg? [emoji33]

Ååå- er d sånn når du blir svimmel av å ligge på rygg? [emoji33]
Ja, svimmel og uvel.. så kan ikke ligge flatt på rygg lenger:p i går vurderte jeg å dandere til senga så jeg fikk til å ligge på magen, herregud som jeg gler meg til å kunne sove på magen igjen

Ja, svimmel og uvel.. så kan ikke ligge flatt på rygg lenger:p i går vurderte jeg å dandere til senga så jeg fikk til å ligge på magen, herregud som jeg gler meg til å kunne sove på magen igjen

Jeg veit!!! Jeg og gleder meg helt sjukt til magen igjen!!!!!! [emoji851] har vurdert å sage hull i senga lissom!! [emoji23]

Jeg sover som prinsessen på erten for tiden[emoji28]. Jeg har ei stooor hotellpute som jeg bygger opp ryggen med slik at jeg sover halvveis sittende. Så har jeg ei vanlig hodepute oppå denne igjen. Jeg ligger på siden og har ei stor gravid/ammepute som jeg har mellom beina fra anklene, og opp under magen og puppene.

Jeg hadde store problemer med å puste på natta og med "gulping" opptil flere ganger pga. Halsbrann. Men nå er dette myye bedre heldigvis. Jeg får nå sovet sammenhengende en del timerhver natt[emoji1]

Sliter faktisk ikke med å finne gode sovestillinger.. men det hjelper jo forbaska lite når jeg må stå opp for å tisse 5+ ganger hver natt :( er såååå lei av det!!!. Hehe.

Jeg har heldigvis ikke mye problemer med soving. Legger meg til på en av sidene med pute mellom beina, fra ankel og opp med litt bøyde ben. Men våkner ofte opp på ryggen, eller så vridd jeg har mulighet til mot mage liggende stilling. Da har jeg gjerne putta dyna langs siden av kroppen så den støtter(i søvne altså[emoji23]) og heldigvis er det blitt varmt på soverommet så jeg ikke stjeler dyna til gubben mer[emoji23][emoji23] han våkna en periode av at dyna han stille og rolig ble dratt av han[emoji23][emoji23] så han måtte ta tilbake sin dyne, og dra min fra halvveis under meg så jeg fikk dyne over meg[emoji23] men han har gjort det uten å vekke meg eller klage[emoji3] når jeg reagerer på det han gjør legge han seg bare inntil meg og holder rundt meg[emoji3]
var litt beskymret for at jeg lå på rygg eller mageish når jeg våkner, men jordmor sa at så lenge jeg ikke føler ubehagelig så har baby det fint[emoji3]

Sittende i senga med puter bygget oppover veggen, hehe

Ligger enten på en av sidene, med dynen mellom beina, eller sitter halveis i sengen. Men jeg sover veldig dårlig uansett.

Ligger jeg for lenge på høyre, så får jeg smerter i hoften og kneet, men jeg sover ikke så godt på venstre side:p
Og hver gang jeg snur meg om natten, så må jeg tisse! :p

Ligger enten på en av sidene, med dynen mellom beina, eller sitter halveis i sengen. Men jeg sover veldig dårlig uansett.

Ligger jeg for lenge på høyre, så får jeg smerter i hoften og kneet, men jeg sover ikke så godt på venstre side:p
Og hver gang jeg snur meg om natten, så må jeg tisse! :p
Hahaha, kjenner igjen den. Så fort jeg flytter på meg må jeg karre meg ut av senga og gå og tisse.

Back
Topp