Ligge på ryggen?

Mileka

Glad i forumet
Junibarna 2019
Hei har lest at man ikke skal ligge på ryggen etter uke 20 Er dette nytt for gravide?
Og hvordan I all verden skal jeg vite om jeg gjør det på natten? :inpain:

Praktiserer ikke den regelen her ;) jeg tenker at kroppen min vil si fra om at d ikke er greit etterhvert, d skjedde sist rundt uke 30-ish:)

Jeg sover nesten bare på rygg , må over på siden når jeg våkner på i 5 tid..
Men da er liksom alle ligge stilliger merkelige :hilarious:

Jeg tror ikke jeg merka noe til det før rundt uke 26 sist. Selv om babyen lå veldig langt "inn" i kroppen på meg.

Spurte legen om dette. Er pga når det blir litt tyngde på magen, så presser det på en arterie til hjertet. Mrn man vil kjenne at man blir uvel, så er ikke farlig i det hele tatt om man ikke merker noe.

Spurte legen om dette. Er pga når det blir litt tyngde på magen, så presser det på en arterie til hjertet. Mrn man vil kjenne at man blir uvel, så er ikke farlig i det hele tatt om man ikke merker noe.
OK :) men man kan visst svime av, men da ligger man i alle fall he he

Ja, og man blir nok litt uvel før man svimer av. :happy: husker fra 1.svangerskap så var det veeeeldig ubehagelig på slutten. Kunne nesten ikke ligge i det hele tatt på ryggen. Får skikkelig trykk i mellomgulvet. Ihvertfall jeg fikk det. Men er sikkert individuelt dette også. :happy:

Det heter venacava syndrom og lover deg du merker det lenge før du besvimer. Eg våknet omtrent momentant vistveg havna over på rygg forje svangerskap. Fikk rett og slett ikkje puste.

I starten klarte jeg bare å sove på venstre side. Men nå syntes jeg det er godt å sove på høyre og magen.

Jeg sov på ryggen helt frem til fødsel sist, og kommer til å gjøre det denne gangen også så lenge det er behagelig. Jeg regner med at kroppen gir beskjed dersom det ikke er greit

Det heter venacava syndrom og lover deg du merker det lenge før du besvimer. Eg våknet omtrent momentant vistveg havna over på rygg forje svangerskap. Fikk rett og slett ikkje puste.
Såpass ja. Godt jeg er vant til anfall fra før da :banghead::hilarious:

Såpass ja. Godt jeg er vant til anfall fra før da :banghead::hilarious:

Ja var ikkje noe særlig, men greit at eg ikkje liker å sove på rygg fra før. På slutten sov eg dog mer sittende en liggende grunnet komboen dette og hslsbrann. For i forhold til venacava syndrom hjelper det og å ikkje ligge flatt

Anbefales å ligge på venstre side. Gir best sirkulasjon til fosteret og kan hjelpe på halsbrann. :)

Ja var ikkje noe særlig, men greit at eg ikkje liker å sove på rygg fra før. På slutten sov eg dog mer sittende en liggende grunnet komboen dette og hslsbrann. For i forhold til venacava syndrom hjelper det og å ikkje ligge flatt
Jeg er ikke et rygg menneske men funker best akuratt nå i forhold til bekken og rygg.. Håper
du får det bedre nå da :Heartred

Jeg er ikke et rygg menneske men funker best akuratt nå i forhold til bekken og rygg.. Håper
du får det bedre nå da :Heartred

Håper det sjøl å, men kan se ut som denne tassen ligger godt bak mot ryggen min denne gang å. Så spørst om det kommer snikende når eg kommer litt lengre

Back
Topp