Hvor farlig er det å ligge på rygg i 3.trimester? Er det farlig selv om det ikke er ubehagelig? Leste noe om at dette var en medvirkende årsak til dødfødsler osv. Sover dårlig for tiden så vrir og vender mye på meg, burde det unngås å ligge på rygg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det er det som er problemet og at da kan fosteret også miste tilstrømningen hvis det blir for ille. Men jeg har ikke opplevd noe svimmelhet og lurer derfor på om det er noe å bry seg om eller ikke. Skal spørre jordmor på fredagEneste jeg vet er at fosteret kan klemme på hovedpulsåren min når jeg ligger på ryggen. Jeg har nesten besvimt flere ganger pga det, men har ikke hørt om noe annet![]()
Ja, det er det som er problemet og at da kan fosteret også miste tilstrømningen hvis det blir for ille. Men jeg har ikke opplevd noe svimmelhet og lurer derfor på om det er noe å bry seg om eller ikke. Skal spørre jordmor på fredag![]()
Jeg leste litt om det etter det skjedde og kom vel egentlig frem til at det ble ubehagelig for mor lenge før det var farlig for fosteret. Og det tror jeg kan stemme, vertfall med meg. Når jeg legger meg over på siden er det mye mer behagelig. Overlegen på gyn som undersøkte meg sa bare at det var helt normalt og at det ikke var noen fareLeste også et sted at det var best for både mor og foster å ligge på venstre side, det stemmer for meg, men det er sikkert ulikt. Jordmor har helt sikkert et godt svar
![]()
Har troen på at vi ordnet det selv jeg også.Jeg fikk beskjed om at det ikke var farlig for baby, og at vi automatisk ville snu oss før det ble for gale. Men stemmer at baby kan presse på pulsåren slik at det blir ubehagelig for oss, og til slutt kan vi vel besvime også. Jeg klarer ikke å ligge på høyre siden min. Legger meg alltid til å sove på venstre side, men Iløpet av natten ender jeg ofte opp med å ligge på ryggen også. Men våkner og snur meg når jeg må.