Ligge på ryggen

Supa'Mama

September 2013 <3
Får alle her til å ligge på ryggen uten å svimle, få pusteproblemer og nesten besvime?
Jeg savner å sove eller laxe i sofaen annet enn på høyre side!!! :P venstre side har et gåent ribben.

Ja, klarer det enda her, får se hvor lenge det varer :) til og med halveis på magen også, men er mest behagelig å ligge på en av sidene :)

Ja etter jeg la en pute under overmadrassen så jeg ikke ligger heeeelt flatt :)

Jeg har ikke noen problemer med å ligge på ryggen :) men jeg klarer ikke å sove sånn, da må jeg over på venstre side, var slik før jeg ble gravid og :)

Jeg kan ligge på ryggen, så lenge det ikke er over lengere tid :) Max et par timer om nettene tenker jeg det blir før jeg vrir meg i smerte over på en av sidene :p

ligger for det meste på høyre side..

Jeg sover på siden, men i sofaen når jeg "daffer" ligger jeg på ryggen. Men da har jeg tatt i bruk både ammepute og en annen pute, så jeg bygger litt opp :)

Og etter hva jeg har fått høre, skal vi ikke sove på ryggen, da dette gir stor tyngde på de indre organene våre.

Har ingen problem med å ligge på ryggen:) kunne også ligge på ryggen med storebror hele svangerskapet ut.
noen så vet om du ikke føler ubehag om det fortsatt er farlig å ligge på ryggen?

Fant dette:

Kan man skade fosteret ved å sove på ryggen?
Det er ikke anbefalt å ligge på ryggen, hverken når du trener, hviler eller sover fra rundt 20. svangerskapsuke. Dette er pga Vena-cava-syndromet. Dette innebærer at når en gravid ligger på ryggen, kan livmoren klemme på venen som fører blod tilbake til hjertet fra bena. Dette kan medføre at du får lavt blodtrykk, og blir uvel og svimmel. Symptomene forsvinner raskt når du legger deg i en annen stilling.

Hvis du i løpet av natten, mens du sover skulle legge deg over på ryggen er det ikke farlig. Oftest våkner man av at ryggleiet er ubehagelig og da snur man seg.

I det hele tatt vil du reagere på ubehaget lenge før det midlertidige blodtrykksfallet får noen betydning for fosteret ditt,.

En god stilling for gravide å sove og hvile i, er på siden med en pute mellom bena.

Jeg sovner på siden og våkner ofte på ryggen så jeg tenker at kroppen min sier ifra hvis det er feil for meg å ligge på ryggen. Fysiologisk sett er venstre side mest optimal pga blodsirkulasjonen,men kroppen styrer jo selv hva som er mest behagelig når man sover :-)

Ligger for det meste på siden, men våkner som regel av at mini er helt GAL inni magen for jeg har rulla meg litt for mye over på magen, hehe :)

Jeg kan fint ligge på ryggen ( iallefall en good stund) men min favoritt er på siden med en minipute som støtter litt på magen. Leste faktisk et sted at å ligge på venstre side er det mest gunstigste by the way.

Husker da jeg gikk gravid klarte jeg ikke og ligge på ryggen i det hele tatt og slik er det enda, blir på en av sidene..

Ligger best på venstre side :) klarer ikke rygg nei

Jeg får sove på ryggen hvis jeg ligger med en flat pute under madrassen, ellers er det håpløst. Men venstre side er absolutt best:)

Back
Topp