Ligge på ryggen

Petruz

Andre møte med forumet
Hei

Jeg har hørt så mange skremmende historier om at barnet ikke får oksygen osv hvis man ligger på ryggen etter uke 28. Stemmer det? Jeg ligger ofte på ryggen, for har litt vondt i hoftene om natta.... Tenkte jeg skulle ligge på ryggen så lenge jeg orker, til det blir for tungt mener jeg.... Er det andre som har hørt det samme?
 
Aldri hørt om det. Hvis jeg ligger på siden blir hun veldig urolig og begynner å sparke så for meg er det best å ligge på rygg.
 
Begynner med å legge meg på siden om kvelden, men ruller over på ryggen etterhvert.. Så jeg ligger mye på ryggen om natta!
Har hørt noe om at enkelte gravide kan få litt pustproblemer og sånn hvis de ligger på rygg, fordi ungen presser på enkelte organer..
Men det kjenner man vel hvis skulle skje..
 
Jeg klarer ikke å ligge på rygg, syns det gjør vondt i magen og får ikke puste så lett da, men det gjør skikkelig vondt i hoftene av å ligge på siden hele tiden og hver natt. Våkner av at det verker...[:'(]
 
Hvis det er ubehagelig å ligge på ryggen, skal man ikke gjøre det. Men så lenge man synes det er godt å ligge på ryggen er det ikke "farlig". Eneste som kan skje, helst når man nærmer seg termin tror jeg, er at en nerve eller noe sånt kan komme i klem. Men da kjenner du det, og du vil snu deg på siden automatisk. Helt ufarlig [:)] . Jeg ligger på ryggen enda, men kjenner at det begynner å bli tungt [&:] . Værste som er om natta er når jeg ikke får sove med en gang. Ligger og vrir meg fra side til side og litt på ryggen og på sidene igjen. Irriterende [:D].


Løven: har du prøvd å ha en pute mellom beina når du ligger på siden? Legg en pute mellom knærne slik at hoftene får en mest mulig stabil holdning. Det skal bli bedre hvertfall [;)] .
 
Jeg fikk beskjed av jordmor i mitt forrige svangerskap at man IKKE skal ligge på rygg på slutten. Barnet får ikke nok oksygen......fordi tilførselen klemmes sammen.

Spørr din jordmor / lege hvis du er i tvil.
 
har også hørt at man ikke skal ligge på ryggen på slutten av svangerskapet!

jeg klarer ikke ligge på ryggen nå jeg..[8|]syns det ubehagelig...kjenner en rar følelse i magen når jeg ligger på ryggen...så da tør jeg ikke å snur meg fort[:)]

noen andre som kjenner det slik så tidlig??[8|]
 
Back
Topp