Ligge på magen

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Er deres små glad i det??

Ikke gjort det så mye med jenta mi før jeg plutselig leste en plass det var lurt å øve på det... HS gav en brosjyre på hjemmebesøket men var liksom bare snakk om ei gang om dagen ved bleieskift da... Legger da armene bøyd inntil kroppen og klarer da å løfte hodet.

Men om ho blir lagt ned nesa ned og armene langs sida kommer ho ikke så langt, snur hodet til sida da.... Liker ikke å ligge sånn heller....
 
Lillegutt er veldig glad i det, men han har løftet hodet og nakken fra han var nyfødt da. Så ligger han og kikker og herjer, ender som regel opp med at han snur seg rundt på ryggen og skriker når han er lei... Eller sovner...
 
Er skikkelig dårlig på å huske på det!! Så nå skal jeg jammen legge henne på magen... ;)
 
Er skikkelig dårlig på å huske på det!! Så nå skal jeg jammen legge henne på magen... ;)

Godt det ikke bare er meg :p men dagene går liksom til soving, mating og bleieskift....
 
Godt det ikke bare er meg :p men dagene går liksom til soving, mating og bleieskift....
Det ble en real faceplant på frøkna. Uff hehe, tror vi får bli flinkere;) hun virker veldig sterk når hun ligger på magen på oss, men da er hun litt mer på skrå enn om hun ligger på gulvet.
Fikk hodet litt på skrå opp på sida da hvertfall. Øve øve :)
 
Lillegutt er veldig glad i det, men han har løftet hodet og nakken fra han var nyfødt da. Så ligger han og kikker og herjer, ender som regel opp med at han snur seg rundt på ryggen og skriker når han er lei... Eller sovner...

Samme her :)
 
Mini ligger mye på magen på oss, og løfter hodet/overkroppen godt opp. Skulle sikkert vært flinkere til å legge han på magen utenom og, men det ser ikke ut til at han har noe problemer med å løfte seg på stellebordet uansett :)
 
I dag fikk ho frem begge armene og løftet så vidt hodet...

Men ikke lenge ho har tålmodighet til å ligge på magen....
 
Han her løfter opp brystet og hodet og holder lenge, når han ikke gidder mer snur han seg over på ryggen :p
 
Lille er veldig sterk og fikk masse skryt på 6 ukers kontrollen, like sterk som en 3 mnd baby :) Hun ruller også rundt fra mage til rygg, og halvveis fra rygg til mage.
 
Hun gjør det nok lenger etterhvert. Lille her ligger lengst hvis han ser på noe, mennesker, leke, tv osv. Hvis det ikke er noe foran så snur han seg bare :rolleyes:

Legger du han med armene langs sida eller legger du dem opp under han foran om du skjønner hva jeg mener....

Om jeg tar armene frem for ho så gidder ho kanskje ligge bitte litt lengre.... Så begynt å gjøre det så ho kanskje kan ligge litt lengre etterhvert...

Men er jo litt rar også, for om ho begynner å gi uttrykk for ho er lei og jeg tar ho opp på fanget så begynner ho virkelig å gråte :p
 
Å
Legger du han med armene langs sida eller legger du dem opp under han foran om du skjønner hva jeg mener....

Om jeg tar armene frem for ho så gidder ho kanskje ligge bitte litt lengre.... Så begynt å gjøre det så ho kanskje kan ligge litt lengre etterhvert...

Men er jo litt rar også, for om ho begynner å gi uttrykk for ho er lei og jeg tar ho opp på fanget så begynner ho virkelig å gråte :p

Når jeg legger han ned havner han med armene rett ut på siden - men han tar de frem av seg selv vanligvis.:rolleyes:

Hihi, de er lift rare de små:p
 
Øvelse gjør mester ;) orker nå ca to minutter mot maks ett halvt tidligere :p
 
Så mye gøyere å smake på hendene når en ligger på magen enn å holde hodet oppe :p
 
Nå er mini her blitt veldig glad i å ligge på magen, holder hodet helt selv. La han på magen imens jeg skulle smøre meg en skive her en dag, og når jeg kom tilbake hadde han snudd seg slik at hodet lå hvor beina lå når jeg gikk :p så nå bør vi snart skaffe oss en lekegrind :p
 
Her ruller hun rundt allerede! Legger henne ned på ryggen og vips så er hun på magen. Men så blir hun sur fordi hun ikke kommer noen vei. :) :p men hvis vi er på gulvet med henne så kan hun ligge en god stund.
 
Her så blir vesla ekstremt sint når jeg legger henne på magen, men hun holder da hodet oppe en stund så sterk er hun iallefall:D
 
Malin koser seg masse på magen :) kan ligge ganske lenge å leke for seg selv!:)
 
Back
Topp