Ligge på magen

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Lillegutt nekter plent å ligge på magen. Blir illsint med en gang og bare kaver og brøler.
Fikk beskjed på 3 md-kontroll at han ikke løftet hodet godt nok når han lå på magen..
Har prøvd med speil foran, legge meg foran, ha han oppå magen min.

Tips? Flere som har babyer som ikke vil ligge på magen?

Prøvd å rulle han fra mage til rygg, sånn at du hjelper han med hånden? Kanskje det blir en "mykere" overgang enn direkte på magen?:)

Junior har også mislikt å ligge på magen. Men han har ikke vært illsint med en gang
Bare sutra og klage litt først før han ble sur. Så jeg har rett og slett latt han ligge så lenge han bare sutra og tatt opp når det går over i gråt. Har gått seg til litt nå. Men greit å time det til når han er opplagt og i godt humør generelt. Her betyr det ofte rett etter han har våkna. Jeg føler at mye av sutringa hans kom av at han gjerne vil mer enn han får til. For han ble bedre etter første gang han snudde seg. Selv om han fortsatt ikke kan det da det bare har skjedd 4 ganger.

Min blir sint og stresset om hun ligger for lenge på magen. Så e jo bare til å la han ligge litt og litt lengre hver gang, men rull han over når han stresser og e sint. Så det ikkje blir en ubehagelig opplevelse. Og gjør det når han e i best humør. Her e det om morgen når vi akkurat har stått opp for natten :)

Må bare prøve noen ganger hver dag likevel så går det seg til. Dingle en leke foran som han kan distrahere seg litt med :)

Har du prøvd å la han ligge på magen på deg? F.eks litt før dere står opp? Junior var blid som en sol på magen min i dag. Nå var han forsåvidt blid som en sol på magen i senga litt etterpå også så morgenen er tydeligvis et fint tidspunkt her i huset.

Back
Topp