Ligge på magen? Ett problem

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Jenter! Jeg trenger noen råd!

På grunn av at mini hadde kolikk ville hun ikke ligge på magen. Det ble HYLgrining med en gang.
Så nå "henger hun litt etter" på den å løfte seg med armene.

Når jeg legger henne på magen legger hun bare armene rett ut til siden i 90 graders vinkel.
Hun vil liksom ikke ha dem under seg. Hun blir bare kjempe sinna og frustrert.

Har fått beskjed på HS om at vi må trene mer på magen.

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan hjelpe lille snuppa mi..?

Hs sa til meg at jeg kunne legge mini på mage over lårene mine, evt legge beine i kryss først hvis han ikke ville ligge når det var flatt. Dette har funket for oss siden han iikke liker å ligg på mage andre plasser..

Du kan også prøve å legge en klut under brystkassen for å heve litt slik at det skal bli lettere, eller holde nede rumpen, slik at hun bare trenger å streve med å løfte hode..

Håper du sjønner hva jeg mener? [:)]

Vi fikk å beskjed at når du sitter med de opp etter brystet og de løfter seg ut for å se er det akkurat likegod trening.
Akkurat samme problem her og hadde det samme med ho eldste, men hun begynnte å krype på lik tid med de andre [:)]

Nå kom jeg på at jeg fikk beskjed om å rulle sammen et håndkle og legge det under brystet til snuppa, så kommer de seg litt opp og det blir litt lettere... Det var helt glemt i tåka her....

ORIGINAL: MammatilSander

Hs sa til meg at jeg kunne legge mini på mage over lårene mine, evt legge beine i kryss først hvis han ikke ville ligge når det var flatt. Dette har funket for oss siden han iikke liker å ligg på mage andre plasser..

Du kan også prøve å legge en klut under brystkassen for å heve litt slik at det skal bli lettere, eller holde nede rumpen, slik at hun bare trenger å streve med å løfte hode..

Legger du mini på tvers over begge lårene på en måte?

Signerer det med å lage en eller annen forhøyning.
Eller høres det fornuftig ut å gjøre det gradvis. Først trene litt på mammas og pappas brystkasse (først mens dere sitter og så etterhvert som dere blir avanserte kan dere ta den liggende) og etterhvert ender man opp på gulvet og er superbaby [:)] Og når dere kommer til gulvet er speil eller en mamma som gjør rygghev svært spennende.
Mine har i utgangspunktet ikke vært helt fra seg når de har blitt lagt i mageleie, så det har holdt å bare hjelpe litt til ved å legge albuene inn under dem.

ORIGINAL: Mirell

Jeg sitter med bena samla, og legger henne litt skrått over. Altså med bena hennes nærmest min venstre flanke, og hodet på skrått utafor det høyre kneet. Det funker best for oss, for hun vil ikke ligge på magen alene.

ORIGINAL: Mirell

Ja :)

sier takk for tips jeg også,for lille her blir hysterisk om vi legger henne på f.eks babygymmen på magen, men på stellebordet kan hun ligge lenge, holder hodet oppe osv, men ikke på gulvet nei![:)]

Jeg har også en liten en som ikke liker å ligge på magen på gulvet. Så jeg pleier å bruke mange av tipsene over her; som å rulle et helseteppet til en pølse og legge under brystet hennes, eller la hun ligge oppå meg mens jeg halvsitter, eller legge henne over fanget mitt med overkroppen hennes vendt bittelitt oppover slik at hun ikke skal bli så alt for sinna. [:D]

Back
Topp