Ligamentsmerter?

-Molli-

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Har opplevd en ilende/stikkende/ stramende smerte/ubehag midt i, nede i magen et par ganger. Det varer ca 3-4 sekunder for å så gå over.

Det har komt når jeg reiser meg eller ler hardt. Høres dette ut som ligament smerter? Ble usikker når det er mer midt i enn ut på sidene :anyone
Var på UL på tirsdag og alt var fint. Er 15+5.

Jeg har også dette, og har hatt det siden første dag! Noen ganger kommer det også hvis jeg snur meg brått eller nyser. Er helt forferdelig vondt, men går fort over!

Ja, det er veldig vondt!! Litt greit å vite at det er flere som har dette. Jeg er førstegangs og bekymrer meg lett:)

Høres ut som ligamentsmerter, men som alltid, hvis du er bekymret og redd, så er det lurt å snakke med lege eller jordmor :) Jeg hadde det MASSE med førstemann. Mer enn det jeg har hatt nå i denne graviditeten (15+3). Har kjent det av og til denne runden også, men det er ikke like plagsomt og heller ikke like skummelt. Jeg ble skikkelig satt ut hver gang sist jeg var gravid. Det kan være ganske heftig! Sammen med fenomenet "lightning crotch" ble det mye høye lyder her :wacky:

Ja, det har jeg også hatt mye av de siste ukene. Til og med også når jeg sitter stille eller ligger i senga. Ligner delvis litt på menssmerter i at det trekker nedover, men fikk høre at det kunne også være livmoren som strekker seg. Jeg har ikke tatt det opp med legen eller jordmor, satser på OUL om 3 uker om det ikke blir særlig stor ubehag. Selv om jeg også blir litt bekymret, men det er godt å lese at flere opplever det samme :)

Høres ut som ligamentsmerter, men som alltid, hvis du er bekymret og redd, så er det lurt å snakke med lege eller jordmor :) Jeg hadde det MASSE med førstemann. Mer enn det jeg har hatt nå i denne graviditeten (15+3). Har kjent det av og til denne runden også, men det er ikke like plagsomt og heller ikke like skummelt. Jeg ble skikkelig satt ut hver gang sist jeg var gravid. Det kan være ganske heftig! Sammen med fenomenet "lightning crotch" ble det mye høye lyder her :wacky:
Åååå, lightening crotch:eek: dét er vondt det! Husker flere ganger jeg ropte ut og måtte bøye meg fram og hvile meg på knærne som om jeg hadde løpt 1 mil:hilarious:

Jeg har også dette, synes det var skummelt. Pratet med en venninne som er jordmor hun sa det hørtes helt ut som ligamentsmerter ☺️

Back
Topp