Ligamentsmerter

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg er i uke 28 og har de siste 3 dagene hatt skikkelig kraftige ligamentsmerter som verker konstant hele døgnet. Smertene er nederst på Venstre side av magen rett over trusekanten. Smertene kommer også i tak og bygger seg opp før det gradvis slipper litt tak igjen. Men de kan være ganske smertefulle. Smertene kommer både når jeg slapper av og når jeg er i bevegelse. Dette har gått utover nattesøvnen da jeg i tillegg har bekkensmerter bak på Venstre side.

tidligere i svangerskapet har jeg hatt endel ligamentsmerter, men da har alltid smertene gått over. Smertene har da typisk komt med brå bevegelser, som å snu seg i senga og reise seg fort opp fra seng eller stol. Men disse smertene jeg har nå er konstante og som sagt bygger de seg skikkelig opp og gir intense smerter av og til.

jeg var innom fødeavdelingen igår, og alt så fint ut. Fikk beskjed om at dette var ligamentsmerter. Ingen tegn til rieaktivitet og limorhalsen så fin ut, urinprøve var også fin. Fikk bare beskjed om å ta kontakt dersom smertene tok seg opp.

noen andre som har erfaring med kraftige ligamentsmerter? Dette er mitt andre svangerskap men forrige svangerskap var helt smertefritt for min del så disse magesmertene er helt nye for meg. Har dere noen gode råd og tips om hva som evt hjelper mot disse smertene? Har prøvd Paracet uten effekt og sover med bbhugme pute, men føler den puta hjelper mest mot bekkenet og ikke mot ligamentsmerter...
 
Hei
Jeg hadde grusomme ligament smerter,de strålte inni granskaun i alle retninger. Vasking /støvsuging og mye bøying opp å ned var helt jævli:arghh:

Eneste råde jeg kan gi er å slappe av å ikke gjør bråe bevegelser :)
 
Back
Topp