Ligamentsmerter?

3 små engler i magen

Betatt av forumet
Dere som hadde disse smertene hvordan føles og hvor lenge varer de?. Jeg har hatt disse smertene en stund nå, forklarte til gyn symptomene og hun mente at det var ligamentsmerter. De er i forskjellige grader noen ganger er de intense og noen litt mildere. De starter ofte hvis satt lenge eller lenge på den siden de sitter i ( høyre, fra lysken og oppover).

Når jeg leser rundt står det at varer i noen sekunder til minutter. Mine sitter ganske lenge opptil flere timer.
Hva synes Dere?

Kan kjenne mine i flere timer ja,ut i fra hvor aktiv jeg har vært

Har ofte desse typiske akutte, stikkande smerter ned mot lysken, ved brå bevegelsar eller hosting/nysing. Varar typ 5-10 sek. Har også opplevd å ha verk i er lengre tid på eine sida, helst høgre, ned mot hofte og lår. Trudde kanskje det var meir bekkenplager/ting i klem..

Kjenner også disse smertene sånn av og til. Avhenge av hvordan jeg ligger og flytter på meg, hvordan jeg sitter og plutselige brå bevegelser. Varer ikke så lenge, men endrer alltid stilling uansett når føler det[emoji28]

Men får du de smertene etter du har stressa eller gjort mye?

Jeg får det når jeg reiser meg raskt eller snur meg raskt når jeg ligger. Hvis ikke jeg setter meg med igjen eller snur meg tilbake, blir det akkurat som en overstrekk/krampe og kan sitte i lenge. Blir ømt å ta på.

Har ofte desse typiske akutte, stikkande smerter ned mot lysken, ved brå bevegelsar eller hosting/nysing. Varar typ 5-10 sek. Har også opplevd å ha verk i er lengre tid på eine sida, helst høgre, ned mot hofte og lår. Trudde kanskje det var meir bekkenplager/ting i klem..
De smertene jeg har ligner på de siste som du nevner, for det meste sitter i høyrelysken og stråler oppover, men når de sitt sterkeste så er hoften vond også og bena. Jeg mistenke også bekkenløsning, men det stemmer ikke med det gjelder fordi de smertene jeg har blir bedre hvis jeg går på en tur og gyn ligamentsmerter, hun sa siden jeg er gravid med trillinger så vokser livmora med kjempe fart.

Kjenner også disse smertene sånn av og til. Avhenge av hvordan jeg ligger og flytter på meg, hvordan jeg sitter og plutselige brå bevegelser. Varer ikke så lenge, men endrer alltid stilling uansett når føler det[emoji28]

Men får du de smertene etter du har stressa eller gjort mye?
Egentlig ikke de kommer ofte hvis jeg satt eller ligget lenge på samme stilling. Men idag jeg gått og stått endel, og de er intense ingenting hjelper.

Smertene kan murre eller de kan skyte som om noen stikker meg med en kniv i magen; hvis jeg feks nyser eller snur meg fort/vrir overkroppen når jeg ligger i senga osv. Eller komme ut fra ingenting.

Egentlig ikke de kommer ofte hvis jeg satt eller ligget lenge på samme stilling. Men idag jeg gått og stått endel, og de er intense ingenting hjelper.

Ja, kan jo egentlig forstå at du har sånne smerter når det er 3 små inni magen din[emoji173]️ Tenk at vi som bare har en kjenner de smertene så godt, så kan man jo bare tenke hvor fort og mye din livmor vokser. Da får man vel bare roe ned og variere litt på stillingene. Håper det blir bedre etterhvert for deg[emoji8]

Ja, kan jo egentlig forstå at du har sånne smerter når det er 3 små inni magen din[emoji173]️ Tenk at vi som bare har en kjenner de smertene så godt, så kan man jo bare tenke hvor fort og mye din livmor vokser. Da får man vel bare roe ned og variere litt på stillingene. Håper det blir bedre etterhvert for deg[emoji8]
Tusen takk for gode ønsker❤. Det er fantastisk med 3 stk, jeg de krever sitt av den lille kroppen☺. Ja gyn sa også at livmora mi vokser med enorm fart og jeg merker også magen har vokst ganske de siste dagene

Back
Topp