Ligamentsmerter?

Augustjente<3

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har nå to ganger opplevd en kraftig smerte når jeg reiser meg brått. Kjennes ut som en kniv som skjærer der nede. Smerten går relativt kjapt over, men man blir jo bekymret.
Har lest at ligamentsmerter ikke oppstår før senere, men kan dette være ligamentsmerter ? Er nå 8+4.
Noen som opplever noe av det samme?

Det høres veldig ut som ligamentsmerter. Jeg har hatt det siden uke 5-6 og har det VELDIG enda:P Så det er absolutt ikke for tidlig :) Mener å ha lest at det er tidlig i sv.skapet som det er verst, fordi det er da livmora vokser raskest!

• Liker
Reactions: M&N
Jeg er 9+3 og har hatt det et par uker nå. Kjenner det veldig igjen fra forrige svangerskap, men da kom det myye seinere :)

• Liker
What x] googla akkurat og skjønte ikke veldig mye mer... men jeg har hatt det som kjennes ut som det strekker seg nede ved siden av livmora? Gjør vondt i maks 2 sekunder også går det over, gjerne når jeg vrir meg, kaster meg rundt i senga og slik. Kan det være ligamentsmerter?

What x] googla akkurat og skjønte ikke veldig mye mer... men jeg har hatt det som kjennes ut som det strekker seg nede ved siden av livmora? Gjør vondt i maks 2 sekunder også går det over, gjerne når jeg vrir meg, kaster meg rundt i senga og slik. Kan det være ligamentsmerter?

Kan nok høres ut som det da, tror jeg :)

Ja, driver å våkner av dem bla... Helt sinnsyke denne gangen! Var sånn jeg skjønte jeg var gravid i uke 4!

Ååååja. Var det jeg hadde i går da!! Og har kjent det flere ganger før. Jeg er 6+1. I går lå jeg på sofaen, og så skulle jeg ut av sofaen og hadde en rask bevegelse. Da kjentes det ut som en kniv, og jeg hylte til. Gikk raskt over. Men mannen ble jo ganske så bekymret stakkars. Da kan jeg forklare han hva det var ☺

• Liker
Lignament smerter oppstår fordi lignamentene livmoren er festet i (som holder livmoren oppe) strekker seg i takt med at livmoren smått begynner å vokse. helt vanlig på og av hele svangerskapet : )
Her er også disse litt på og av i disse dager, mest på venstre side.

Akkurat sånn jeg hadde hele svangerskapet sist! Kjentes ut som noen skar meg nede på høyre side av magen... Veldig skummel følelse, men de forklarte det med ligament

Noen som vet det er vanlig at man har dette hele tiden eller er det også normalt å ha det av og til i løpet av gravidteten? Hadde mye ligamentsmerter i uke 5 og 6, kjente stikninger og at det strakk seg. Men nå i uke 7 så kjenner jeg veldig litt/ingenting til det... :/

Back
Topp