Ligamentsmerter?!

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Hvordan føles disse egentlig? Jeg får noen skikkelig støkk i nedre del av magen som er så ille at jeg må sette meg ned, de varer som regel ett minutt også forsvinner de helt. Har de ikke ofte heldigvis, men syns de er litt skremmende, noen som har det samme?

Skal på ul i dag og håper på et litr bankende hjerte :)

Sent from my iPhone using BV Forum

krysser fingrene for deg i dag!:):):):)

Jeg hadde noe rare stramminger igår. Kom noen sekunder av gangen. Kjentes ut som det var midt i underlivet eller noe. På en måte som når man får krampe i leggen. Ble sterkere også slutta det. :S Vet ikke om det er noe av det samme eller hva det er. Leste noe om kynnere men har ikke peiling på hvordan det kjennes.

P.s Lykke til på ultralyd :D får håpe du kommer ut derifra med et stort glis etter å ha hørt lille hjertet slå:)

Er ikke det ligamentsmerter man får når man nyser, og kjenner det stikker i skikkelig? Jeg kan få slike "stikk" når jeg nyser, eller når jeg snur meg brått. Kjennes nesten litt ut som lyskestrekk.

Masse lykke til på UL, gi oss en oppdatering etterpå! :D

ligamentsmerter er litt som lyn. at man får en strekk liksom. kynnere er mer som en leggkrampe, dvs magen strammer seg og det slipper taket etter hvert.

Jeg har alle mulige vondter i magen for tiden, mest når jeg hoster/nyser eller reiser meg brått (les: står opp for å gå og legge meg i sengen min etter å ha sovnet på sofaen). Noe av det er nok luftsmerter, og noe at livmoren vokser. Jeg velger foreløpig å ikke bekymre meg (yeah, right!)

Er ligamentsmerter det samme som voksesmerter/strekksmerter fra livmoren? :confused:

Lykke til på ultralyd i dag! Det går sikkert kjempefint! :)

mye rart som skjer med kroppen nå for tiden, så om noe blir extremt vondt, og føles feil, da tar jeg kontakt med legen, men at det stikker, napper, presser, strammer osv, er nok ganske normalt =)

Jeg har alle mulige vondter i magen for tiden, mest når jeg hoster/nyser eller reiser meg brått (les: står opp for å gå og legge meg i sengen min etter å ha sovnet på sofaen). Noe av det er nok luftsmerter, og noe at livmoren vokser. Jeg velger foreløpig å ikke bekymre meg (yeah, right!)

Er ligamentsmerter det samme som voksesmerter/strekksmerter fra livmoren? :confused:

Lykke til på ultralyd i dag! Det går sikkert kjempefint! :)

Ja, ligamentsmerter er voksesmerter. Kynnere er mer "prøverier", som ofte utløses ved at ungen kommer borti nervepunkter osv. Det er derfor mer vanlig etter hvert, men jeg vet ikke om det evt kan styres av kun hormoner og...

Ja, ligamentsmerter er voksesmerter. Kynnere er mer "prøverier", som ofte utløses ved at ungen kommer borti nervepunkter osv. Det er derfor mer vanlig etter hvert, men jeg vet ikke om det evt kan styres av kun hormoner og...

Aha! Da har jeg masse ligamentsmerter!
Takk for info :)

Back
Topp