Ligamentsmerter på magen

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Har i perioder fått skikkelig vondt frempå magen/på sidene, når jeg går, spesielt på asfalt. Kjennes ut som kraftig hold/sting i musklene. Noen ganger må jeg bare stoppe helt opp pga smerten. Går som regel over når jeg setter meg ned. Blir bare så bekymret når jeg er og går alene og plutselig får så vondt, så tenker jeg, hjelp skal jeg begynne å føde nå, alene!? Men har skjønt at dette er ganske vanlig og ikke farlig...

Flere som har det her?:wideyed:

Samme her. Måtte legge meg i fosterstilling og bare puste i noen sekunder igår. Finner ut at det er ligamentsmerter her ihvertfall. Forfærdlig vondt til tider, men heldigvis ufarlig og helt normalt :) har lest at til enkelte kan det være veldig vondt, imens til andre kan det sammenlignes med svake menssmerter. Så vi er nok sikkert bare av de som får veldig vondt. Har forresten ei venninne som er lengre på vei enn meg og hun kan knapt nok gå noen meter før hun får vondt, så hun tar det heller med ro :)

Jeg har og skikkelig vonde ligamentsmerter.. Hadde det i går kveld og bare på ene siden, ble faktisk veldig bekymret for det var ordentlig vondt..
Heldigvis bedre i dag :)

Jeg har og merket en smerte i siden av magen når jeg går. Helst vil jeg bare stoppe opp eller sette meg ned, men som idag var vi på vei til bilen på en parkering så jeg saktet bare ned og tok små steg, men fysj så vondt det gjør! :(
Jeg sa til samboer når vi satte oss i bilen at det føltes som at hun sparket så hardt at noe ble ødelagt inni meg og at jeg var helt blå i siden på magen, men etter 2-3 min sittende var smerten bote igjen :P

Når jeg går hurtig og da spesielt på asfalt så får jeg raskt både kynnere samt ligamentsmerter. De går over så fort jeg stopper og jordmor sa da at det da ikke var noe å uroe seg for:)

Jepp, hatt det alle svangerskap. Skikkelig plagsomt, men ser på det som positivt fordi det betyr at magen vokser :)

Jeg har akkurat det samme. Hvis jeg går fort så får jeg skikkelig vondt, må stoppe og bøye meg fremover, da går det over. Har hatt mye mer ligamentsmerter denne gang enn i første svangerskap.

Jeg kjenner det i lysken om jeg går for fort ut av bilen, særlig på den siden jeg tråkker ned foten og legger vekt på først. Når jeg bøyer mer framover gir det seg. Blir like overraska hver gang det skjer :P

Jeg får bare ligamentsmerter hvis jeg snur meg for fort i senga :) Og det er det så og si slutt på nå som jeg har bekkenløsning uansett, snur meg saaaakte rundt nå :p

Jeg har akkurat det samme. Hvis jeg går fort så får jeg skikkelig vondt, må stoppe og bøye meg fremover, da går det over. Har hatt mye mer ligamentsmerter denne gang enn i første svangerskap.

Ja jeg merker også mye bedre til det dette svangerskapet enn det første.. Hjelper å stoppe, men kan jo se litt dramatisk ut:p kanskje folk tenker at man begynner å føde.. :facepalm:

Back
Topp