Ligamentsmerter eller hva det nå er…

Vigoi8

Blir kjent med forumet
Jeg har de siste fem dagene, siden jeg testa postivt på testene mine hatt skikkelig menssmerter, de er vondere enn vanlige menssmerter. Og har forstått at dette er Ligamentsmerter eller livmoren som vokser/gjør seg klar. :finger: Men hvor lenge er dette vanlig å ha? Noe med erfaring? Forstått at det ikke er noe å bekymre seg over så lenge det ikke er blødninger, og ikke vært noe blødninger her xsmile9

Hadde det mest de 3 første mnd for så å få de tilbake på slutten. Med nr 1 var det rimelig ille de første mnd.

Jeg synes dette høres veldig likt ut som det jeg opplevde. Har du også vondt i ryggen og slikt, sånn at det faktisk kjennes ut som menssmerter? Jeg hadde veldig kraftige menssmerter fra uke 6 til 8, mye vondere enn vanlige menssmerter, sånn at jeg våknet om natten av det. På dagen 7+0 hadde jeg en ganske stor blødning, altså etter å ha gått med smertene i nesten to uker. Var på TUL den dagen og alt var bra! Gynekologen så at jeg hadde hatt et hematom og forklarte at det var dette blodet i livmoren som hadde irritert frem menssmertene. Er nå 12+0 og alt så fortsatt bra ut på UL 9+6.

Må den siste uken har jeg fått ligamentsmerter, disse klarer jeg klart å skille fra vanlige menssmerter.

Så det trenger ikke være ligamentsmerter, men trenger heller ikke være noe farlig. Tenker du å ta en TUL etterhvert?

Jeg merket dem mest i første trimester, har vært rolig nå i det andre. :happy:

Back
Topp