LIFTGARDINER-----HJELP!!!!

*Lavendel*

Glad i forumet
Skal kjøpe liftgardiner til kjøkkenet, men lurer på om de skal henge inni foringen eller på lista om dere sjønner hva jeg mener....?
Ser liksom for meg at det er finest med gardinen i foringen da...

Noen som har bilder??????

syns det er finest inni, har det selv...og kunne ikke tenke meg noe annet..men har ikke lister på vinduer da...

ORIGINAL: Lunipuni

syns det er finest inni, har det selv...og kunne ikke tenke meg noe annet..men har ikke lister på vinduer da...

det er liksom det jeg ser for meg at det er finest....:)

ORIGINAL: Marit_mor

Jeg har utvendig (har perienne innerst) [:)]

Samme her[:)]

Har du dype vinduer vil du få en dybdefølelse ved å montere de inni og nærme vindusglasset. Det har jeg gjort på kjøkkenet, da sydde jeg de på mål...eller så kan du montere de lenger ut og gjemme persienne bak om du trenger solblending. (er veldig tungvindt å trekke liftgardiner opp og ned)

(veldig enkelt å sy egentlig)

Har du liten smal karm er det nesten fines om de går utenfor karmen..da kan det fort se rart ut om den ligger inni karmen

Har man et smalt avlangt vindu kan man montere liftgardinen ca 30/40 cm over og la den slutte der vinduet begynner, da ser vinduet mye større ut

ORIGINAL: Fint_Lite

Har du dype vinduer vil du få en dybdefølelse ved å montere de inni og nærme vindusglasset. Det har jeg gjort på kjøkkenet, da sydde jeg de på mål...eller så kan du montere de lenger ut og gjemme persienne bak om du trenger solblending. (er veldig tungvindt å trekke liftgardiner opp og ned)

(veldig enkelt å sy egentlig)

Har du liten smal karm er det nesten fines om de går utenfor karmen..da kan det fort se rart ut om den ligger inni karmen

Har man et smalt avlangt vindu kan man montere liftgardinen ca 30/40 cm over og la den slutte der vinduet begynner, da ser vinduet mye større ut

Tuuusen takk for svar! Du er virkelig inne på dette!

Jeg har dem utenpå karmen, synes det ble penest her[:)] Har rullgardin innenfor på barnerommet så det blir ordentlig mørkt[;)]

Liftgardiner kan du velge om du vil ha inni eller utapå, kommer litt ann på smak og behag og hvor stort/lite vindue er[:)]
Noen syns det er finest inni andre utenpå[:D]

ORIGINAL: ninni82

Jeg har dem utenpå karmen, synes det ble penest her[:)] Har rullgardin innenfor på barnerommet så det blir ordentlig mørkt[;)]

Blir det mye mørkere av å kutte rullegardina og henge den helt innerst i vinduet altså? Blir det ikke lys-gliper rundt gardina da?
Har rullegardiner til begge jentene her, men henger dem fra ytterst fra list til list. Men så blir det sånn lys- glipe på sidene... [&:] Ene jenta har persienne innerst også da, for ho får morgensola på rommet sitt. Men det er kanskje plass til både persienne og rullegardin i karmen for alt jeg vet.. ?!

Jeg har de inni vinduet på kjøkkenet, men jeg har profilerte lister, så da synes jeg det er fint å la listen vise.

Back
Topp