LIDL!!!

panterinnen

Gift med forumet
NÅ SKAL DERE FÅ LESE SYK HISTORIE OM LIDL:

Jeg begynte der som vikar (fra manpower) og var med på å åpne askimbutikken.
Vi var ca 13 stk som var ansatte i lidl og 30! fra manpower.. Vi fikk så vite at bare noen av oss ville bli fast ansatt.. men det fikk de se på etter jul...

Jeg jobbet der i ca en måned før jeg fortalte om at jeg var gravid.. da var jeg 4 måneder på vei og syntes det var greit å si det siden det gikk masse rykter om at det var flere som var gravide og ikke sa det!
Han sa at jeg måtte regne med å måtte gjøre det samme som de andre fortsatt.. kunne ikke få det lettere selv om jeg var gravdi og det sa jeg fint at jeg forsto.. alt hadde jo gått greit fram til da.
Plutselig så ble jeg satt til alt tungarbeid.. måtte bære stor kasser med brus og det meste som var fryktelig tungt...
Tydelig at han ville jeg skulle si opp sel i stedet for at han måtte gjøre det. Men jeg var fast bestemt for å ikke la meg knekke av den idioten.
Så ca 1 måned etter at jeg hadde sagt det så ringte sjefen vår fra manpower for å si at jeg ikke kunne jobbe der mer siden de måtte la flere av de ansatte gå.. var ikke behov for så mange lenger.
Alle vi som var gravide fikk sparken nesten og vi kunne ikke gjøre noe med det siden vi var vikaransatte og bel bare satt opp 2 uker av gangen!!!

Sånn er LIDL!!

Fyttikatta, sånn tror jeg ikke er LOV en gang!!! Godt at jeg aldri skal jobbe på Lidl, og nå skal jeg aldri handle der heller!! Blir så sinnsykt provosert når folk blir behandla sånn!!!! Panterinnen, jeg håper du finner en annen arbeidsplass hvor du blir behandlet bedre!!!

jeg gjør nok det.. men det som er enda kjipere er jo at jeg gikk glipp av fødselspengene (husker ikke hva det heter) fikk jo bare engangsstønaden liksom!!!!

Det er lov siden vi bare var ansatt 2 uker av gangen da kan de la oss gå når som helst vettu... de er gruelig sleipe..

[:@] har hørt fleire sånne historier om lidl...møkka butikk[:@]

nei, men dem sier jo ikke at det er graviditeten som er problemet.. er bare andre som er flinkere til å jobbe liksom.. så da må de dårligste gå.. kyss meg i ræva.. var flere av de som ikke blei sparka som bar gikk rundt og dreiv dank for å si det sånn..

Jeg har hørt mange rare historier im LIDL...
Liker ikke måten deres å behandle folk på...det er jo helt sykt...
Kommer ikke til å handle der om jeg får sjansen...

Har hørt så mye negativt om Lidl, så det blir ikke me som setter foten min inn i en sånn butikk!!! De bygger en nå her i byen, men jeg kommer ikke til å ofre den et eneste besøk!![:@]

panterinnen: Utrolig bra at du forteller oss om sånne historeier.

Så lenge du ha kontrakt me manpower så ha de faktisk lov... de er de verste!! Siden kontrakten kun gikk for to uker...

Har hatt akkurat samme kontrakta me manpower, men fikk utroli nok fast jobb ganske fort!! [:'(]

Lidl virka faktisk heilt okeey i begynnelsen, men nå har de tatt fullstendi av.... er faktisk 3 stk som er gravide nå, blir ikke behandlet så bra akkurat.... de vil faktisk ha folk til å si opp selv!! Men hvem sier opp frivillig da, når man er gravid?!

Har ikke vært innom butikken engang siden e ble sykmeldt pga ryggproblemer i mars.... har ikke energi nok til å gå inn døra der.... [&:]

EN TING ER SIKKERT: skal aldri tilbake til denna bedrifta der!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:'(][:'(][:'(]

GODT SAGT GODHJERTA!!!!!! [;)][;)]

Visste ikke så masse om de før e begynte, men nååååå... vet alt for masse om denna kjeden!! Var helt ok i begynnelsen.... helt til butikken ha vært åpna nåkken mnd.... dem e rett å slett SYKE!!!!!!

Fint å si sånn om sin egen arbeidsplass da.... men har GOD GRUNN!!!
Er jo sykmeldt oxo da, å ingen planer om å jobbe der igjen etter permisjonen.... [8D]

i tyskland der LIDL er fra er vel alt lov.. Vet ikke om de har noe som heter arb.miljølov jeg..... Glad det IKKE er lov i vanlige norske bedrifter..

oj var dette mitt 700 innlegg?? Nærmer meg 1000 hehe [;)]

Åhh! Jeg HATER jobben min! [:@]

Er en privat generasjonsbedrift jeg er ansatt som ekstrahjelp i.. Som ekstrahjelp forventer de at jeg er klar til enhver tid for å gå på jobb, så jeg bør helst ikke ha for mye planer for dagen. Hvis jeg sier for mye nei til å komme på jobb, mister jeg retten på vakter. De som ikke kan jobbe når det trengs, får ikke satt opp noen vakter de neste tre ukene. (Settes opp planer hver 3dje uke)

Jobbet der for et par år siden da jeg gikk skole, så når jeg var ferdig med siste skoleår nå var jeg desperat etter jobb og penger. Så jeg ringte til hovedsjefensjefen, og spurte etter jobb. Han ble såå glad for at jeg var ute etter fast arbeid, gjerne 100%, og jeg skulle selvfølgelig få jobbe siden jeg kjente utsalget ut og inn.

Så ender det med at jeg blir ekstrahjelp, med mindre timelønn, mindre "rettigheter" (de faste ansatte kommer i første rekke), og mindre oppsatte timer i uken enn jeg hadde da jeg gikk på skolen! Dessuten bare kveldsvakter, som er PYTON og slitsomt.
Er 21 og blir satt i samme bås som 16 årige grunnkurselever!

På kvelden får vi ekstrahjelpene "oppgaver" fra de faste som går dag, som de ikke gidder å gjøre selv. Som å vasking og annen dritt som vi egentlig ikke har tid til, for kunder skal komme i første rekke, og får så sure kommentarer hvis vi ikke får tid til alt.

Syntes synd i de stakkars jentene som går skole i tillegg til jobb. Det forventes at de kan jobbe i alle feriene fra skolen, så de faste kan få litt fri. I sommer var det en jente som måtte LYGE seg til å få èn uke ferie, for hun hadde jobbet hele sommeren og skulle bynne på skolen igjen. Hun var jo kjempesliten, og sa hun var på hytta.
En dag kjørte tilfeldigvis daglig leder forbi henne når hun gikk i byen. Senere fikk hun spydige meldinger fra sjefen om hva hun gjorde i byen og hvorfor hun ikke kunne jobbe.. Resten av de fast ansatte fikk snusen på dette og ble KJEMPESURE for at de ikke fikk ferie.
En annen jente vant/fikk en tre ukers sydentur og fikk innvilget disse ukene fri av hovedsjefen, noe som de faste og daglig leder også ble DRITSURE for. De syntes det var forkastelig at en ekstrahjelp fikk ferie foran de faste. Ekstrahjelpene skulle faktisk komme i andre rekke, og da måtte hun jo skjønne at de var sure på henne!

Gleder meg som en unge til den dagen jeg finner en annen jobb jeg kan trives i og faktisk tjene til livets opphold i! Men holder meg laangt unna LIDL![;)]

Fikk bare så lyst å fortelle om en "solskinnshistorie" i en ekstrahjelps liv. [;)]

uff tullmusa... det hørtes ikke videre bra ut akkurat!
Kjipt med sånne jobber altså... [:@] jeg blir så sint..

Og flott at dere boikotter LIDL mange av dere..
det gjør jeg, hakke satt foten innafor siden jeg fikk tlf om at jeg fikk sparken!!!

nei for altså alle vi somvar ansatte fra manpower har 2ukers kontrakt. Altså vi fikk jobbkontrakt på uker og den fornyet de hele tiden så dem slapp å ha oss der lenge.. gruelig sleipe nemlig.. Så dem bare sa opp kontrakten, fikk veldig bra attest og sånn men kan ikke gjøre noe med det så lenge de ikke direkte sa at det var pga graviditeten. Selv om det seff var sånn.. ellers hadde han ikke holdt på sånn han gjorde før og han hadde ikke sagt opp alle de gravide før de som jobbet veldig dårlig og gjorde ingenting..

Det er så dårlig arbeidsmoral der. Den ene bedriftsjefen fikk jo forhold til ei av de ansatte (ikke lov, det står i LIDL reglementet) hun gikk fra mann og barn nesten og nå skal hu ha barn med han.. helt idiotisk når hun ikke klarer å ta vare på henne hun har fra før.. hu får ikke frokost før barnehagen en gang og det hender kanskje at mora sender med henne en god morgen youghurt.. helt sykt!! blir så sint... selv om det var noe helt annet da :\

Back
Topp