Lichen sclerosus

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Noen her som har det? Hvordan ble du diagnostisert? Hva ga deg mistanken? Mistenker det selv så skal bestille time til GYN i morgen.
 
Har det, mistenkte ikke noen ting, var hos gyn av andre årsaker og fikk diagnosen.

Men har vært hvit på deler av huden og i perioder har det vært mye kløe og ubehag, har også gått på seøvbehandlet canesten for å få bort kløen, ironisk nok har det virket da kløen kommer og går, og sopp infeksjoner sier de at vi kan behandle selv...

Men etter jeg fikk rett behandling så er plagene mye mindre. Gikk fort å få diagnose hos gyn, og bedre når jeg står fritt til å behandle når jeg vil:)
 
Hvilken behandling får du? Har selv oppdaget hvite felter som tidvis klør + et lite sår som sprekker opp tidvis. Prøvde jo også en soppkur som anngivelig virket, men tror jo ikke det var det nå da.
 
Hvilken behandling får du? Har selv oppdaget hvite felter som tidvis klør + et lite sår som sprekker opp tidvis. Prøvde jo også en soppkur som anngivelig virket, men tror jo ikke det var det nå da.

Bruker sterk kortison krem begynte å smøre ganske ofte 2 ganger til dagen en periode, så en gang til dagen, og nå når jeg kjenner ubehag...

Klødde meg selv i perioder til det ble overflate sår, og andre perioder merket jeg ikke noe... men mye bedre etter jeg fikk kremen...

Det kan også være noe annet men lurt å sjekke om du får tilbakevendende ubehag og det kan være enkelt å fikse... og har du rett er det viktig å behandle siden huden blir fortykket over tid som kan skape større utfordringer...:/
 
Noen som kan fortelle hvordan dette arter seg eller hva som er plagene?

Google på nettet men er hudsykdom nedentil hvor huden fortykker seg uten behandling, symptomer er kløe og ubehag, samt du kan se det på huden, men ikke like lett å se på deg selv, eller hvis du ikke vett hva du skal se.

Er en slags soraris eksem bare nedentil hvis jeg forstod gyn rett. Desverre er det mange som ikke kjenner til det, skjeden kan på flere år uten behandling bli trangere og gi ubehag med samleie:-/
 
Back
Topp