Libero VS Pampers

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Hvilke bleier bruker dere??

Har brukt Libero på lillegutt fram til nå, men har nå gått til innkjøp av en pakke Pampers bleier for å teste de ut. Etter gjentatte episoder med tiss utenfor bleien, tenker jeg det er på tide å prøve et annet merke. Måtte bytte fra str 1 til 2 rimelig kjapt på grunn av samme problem, og da ble det bedre, men nå har det begynt å skje med disse bleiene også. (Og ja, jeg sørger for at tiseluren ligger nedover!!)

På barsel denne gangen hadde de Pampers, og jeg tenkte at det er greit å gi de en sjans til. 
Hatet de nemlig sist. 
Og det gjør jeg fortsatt :-p
De satt bra på Lillebror og alt, men jeg synes de lukter fort! Spesielt når barnet blir litt større og tisser mer. Og så liker jeg ikke at de er tilsatt så mye. 
Derfor bruker vi Libero nå, og har også god erfaring med endel av billigmerkene fra da storebroren brukte bleier. Blant annet Landlord som selges på Rema 1000.

Takk for tipset! =) Har i grunnen ikke tenkt så mye over hva Pampers-bleiene inneholder. Tok egentlig for gitt at de var bra, siden det var de bleiene de brukte på sykehuset.

Mange liker de jo, og til nyfødt er de kanskje en smule mykere synes jeg. Men likevel liker jeg Libero best :-p

Mange liker de jo, og til nyfødt er de kanskje en smule mykere synes jeg. Men likevel liker jeg Libero best :-p

bruker pampers - de er mindre og sitter bedre på. Hadde problemer med Libero med storebror i starten også, de lakk...   Nå bruker han både og :)

Volven skrev:
Hvilke bleier bruker dere??

Har brukt Libero på lillegutt fram til nå, men har nå gått til innkjøp av en pakke Pampers bleier for å teste de ut. Etter gjentatte episoder med tiss utenfor bleien, tenker jeg det er på tide å prøve et annet merke. Måtte bytte fra str 1 til 2 rimelig kjapt på grunn av samme problem, og da ble det bedre, men nå har det begynt å skje med disse bleiene også. (Og ja, jeg sørger for at tiseluren ligger nedover!!)

strammer du bleiene nok? Mange er redde for å stramme bleiene, men de skal sitte ganske stramt. Du skal kun få tre fingre mellom magen og bleien, og husk å brette ut "flappene" rundt lårene, det er de som isolerer for lekasje ;-) Vi måtte gå over til Libero nr 3 bleiene nå selv om lillemor bare er 4,7kg fordi de i nr 2 begynte å bli for trang rundt lårene, og lak på natta! 
Vi prøvde Pampers i starten, men syntes de luktet så stygt, selv når de var ubrukte. Så syntes ungen lukta hele tiden  På Liberoklubben.no står det litt om hvordan bleiene skal sitte for optimal komfort og oppsuging, man skal visst ikke bare se på vekt når man velger størrelse ;-)

Jeg har nesten bare brukt billig bleiene til rema 1000. De er kjempe bra =) men når  frøkna var på det minste brukte vi pampers. Hun reagerte på libero. 

Her i huset har vi alltid brukt libero, men på Emmeth bruker vi pampers pga at han tisser seg ut hele tia av libero bleiene. Brukt nr 2 og, men bare tissa seg ut av dem og! Og tissefanten hans peker nedover, så ikke det som gjør det! Synes og det lukter rart av bleien, selvom den er helt ny, men eneste som holder han tørr så! På snuppa bruker vi libero up&go, super bleie

mammatil2prinsesser&1prins skrev:
Her i huset har vi alltid brukt libero, men på Emmeth bruker vi pampers pga at han tisser seg ut hele tia av libero bleiene. Brukt nr 2 og, men bare tissa seg ut av dem og! Og tissefanten hans peker nedover, så ikke det som gjør det! Synes og det lukter rart av bleien, selvom den er helt ny, men eneste som holder han tørr så! På snuppa bruker vi libero up&go, super bleie

Høres veldig kjent ut det der ja..
Satser på å teste Pampers ei stund fremover, så får vi se hvordan det går

Libero er favoritten her. Synes ikke pampers suger så bra.

Back
Topp