Libero VS Lillego

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Siden Kiwi nå går bort fra avtalen om hver 2 bleiepakke gratis, så lurer jeg på en ting…
Jeg brukte Libero til mine 2 barn (de er nå 11 og 15år) så har jo ikke kjøpt bleier på all evighet.
Hva er forskjellen på Libero og Lillego?

Vi har vært veldig fornøyd med Lillego i de mindre størrelsene. Veldig kjekt at de har våtindikator! Hvis vi kjøper Libero, så kjøper vi Touch(som har indikator). Har ikke helt behovet når de blir større, men når de er bittesmå er det vanskelig å kjenne på bleia om det er noe der.

Bruker libero touch på lillemor som snart er 11mnd her. Prøvd de meste andre merker egentlig. Lillego er helt greit, men jeg synes libero er bedre, rett og slett fordi de er mer elastisk og gir bedre «plass».

Vi bruker for øvrig mye buksebleier fra Änglamark til 2-åringen, syns de er veldig gode og myke. Åpne bleier Libero Touch på natt, da de absorberer mer.

Har brukt Libero nyfødt først og så gått over til Rema sine bleier! Superfornøyd med dem, og rimelige:)

Har nesten bare brukt libero touch på 2.5 åringen. For han blir fort rød av andre merker. Men han bruker rema 1000 i barnehagen. De brukte jeg på storebrødrene når de ble større :happy:

Min erfaring er at de fleste bleiene er bra nå. Så må man bare se hva som passer best til sitt barn :)

Vi et veldig fornøyd med libero! Brukte touch når mini var liten og bruker nå up&go på dag og pampers på natt. Ikke helt fornøyd med pampers, siden han kan bli rød om han bruker de både dag og natt

Aldri hørt om Lillego faktisk. På han som er blitt 19 år prøvde jeg flere bleiemerker, men husker vi endte opp med en butikk sitt eget merke etter at han 1 1/2 år(Tror det var Coop), og var veldig fornøyd med det altså, tross at dette nå er ca. 18 år siden!

Minstemann vet jeg vi endte opp med Pampers på, for det var ingenting annet som funket. Lurer på om det kan ha hatt med passform å gjøre, men er 9 år siden, så jeg husker ikke helt årsaken. Han var en veldig lang og spinkel gutt, så jeg tror vi slet med at flere bleier lakk fordi de ikke ble stramme nok rundt de tynne lårene og hofta hans. Vi startet med Libero i str. 1 og 2 ihvertfall, og det gikk ikke i lengden.

Med 3. mann er jeg da åpen for alt, men vet ikke hvor jeg skal starte :hilarious: Siden jeg aldri hadde hørt om Lillego så hadde jeg nok aldri plukket det først, men kanskje jeg skal prøve nå siden dere kjenner merket :chicken: (disse emojiene altså :hilarious:)

Aldri hørt om Lillego faktisk. På han som er blitt 19 år prøvde jeg flere bleiemerker, men husker vi endte opp med en butikk sitt eget merke etter at han 1 1/2 år(Tror det var Coop), og var veldig fornøyd med det altså, tross at dette nå er ca. 18 år siden!

Minstemann vet jeg vi endte opp med Pampers på, for det var ingenting annet som funket. Lurer på om det kan ha hatt med passform å gjøre, men er 9 år siden, så jeg husker ikke helt årsaken. Han var en veldig lang og spinkel gutt, så jeg tror vi slet med at flere bleier lakk fordi de ikke ble stramme nok rundt de tynne lårene og hofta hans. Vi startet med Libero i str. 1 og 2 ihvertfall, og det gikk ikke i lengden.

Med 3. mann er jeg da åpen for alt, men vet ikke hvor jeg skal starte :hilarious: Siden jeg aldri hadde hørt om Lillego så hadde jeg nok aldri plukket det først, men kanskje jeg skal prøve nå siden dere kjenner merket :chicken: (disse emojiene altså :hilarious:)

Kiwi er det vel som har Lillego? Tror du får en pakke gratis i den babypakken deres :)

Sniker
Jeg liker Lillego best til begge mine, men de har ikke nyfødtbleie så der har vi brukt libero newborn også Lillego etter noen uker.
Billigbleier er like bra som dyre nå, men vet fra jeg og søsknene mine var små (20-30 år siden) at det bare var pampers som funka. Det jeg har prøvd av pampers har vært det dårligste vi har hatt, og ekstremt parfymerte bleier og lukter masse.

Her er det 11år siden, så føler meg ganske utdatert. Var veldig fornøyd med Libero til begge barna, så jeg endte opp med å kjøpe det denne gangen oxo.

Siden Kiwi nå går bort fra avtalen om hver 2 bleiepakke gratis, så lurer jeg på en ting…
Jeg brukte Libero til mine 2 barn (de er nå 11 og 15år) så har jo ikke kjøpt bleier på all evighet.
Hva er forskjellen på Libero og Lillego?
Coop har lenge hatt 50% på bleier for medlemer,men det er kanskje også over nå som kiwi sluttet :bag: og (nå husker jeg ikke om de finnes i de minste størrelsene) men disse kassene her gjør det ofte billigere ☺️

Vedlegg

• 434EFB34-3FC0-4E72-97E6-181BF9E8D686.jpeg
    434EFB34-3FC0-4E72-97E6-181BF9E8D686.jpeg
    125,9 KB · Visninger: 16
Sniker
Jeg liker Lillego best til begge mine, men de har ikke nyfødtbleie så der har vi brukt libero newborn også Lillego etter noen uker.
Billigbleier er like bra som dyre nå, men vet fra jeg og søsknene mine var små (20-30 år siden) at det bare var pampers som funka. Det jeg har prøvd av pampers har vært det dårligste vi har hatt, og ekstremt parfymerte bleier og lukter masse.

Helt enig ang pampers! De er absolutt sistevalg her

Vi liker best coop sine. Har hatt noe libero også, men coop trumfer

Vi har alltid hatt pampers, utenom en liten periode som nyfødt. Alt annet enn pampers da var det våt seng hver natt på gutten vår.

Men alle barn er jo forskjellig, så tror man bare må prøve seg fram.

Føler det er litt forskjell på jente og gutt, gutter tisser fortere gjennom på noen typer har jeg inntrykk av.

Vi har kjørt en miks av Änglamark, Remas og Libero litt avhengig av størrelse på lillemor. Passform hadde mye å si i starten i alle fall, og da vi skulle starte med Änglamark lakk det som en sil til vi fant ut at hun måtte være litt lenger inn på vektanbefalingen på størrelsen hennes. Nå er vi superfornøyde!

Back
Topp