Libero Touch Hybrid - hvor mange ytterdeler?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Vi skal i løpet av de nærmeste ukene i gang som bleieforeldre og vurderer Libero Touch Hybrid. Hadde egentlig lyst til å prøve meg på tøybleier, men denne løsninger tror jeg er mer gjennomførbar for mannen..

Men det jeg lurer på er hvor mange ytterdeler man behøver. Bytter man ytterdel ved hvert bleieskift?
 
Følger denne, vi tenker å prøve både engangs, tøy og hybrid, lurer på om hybrid kan bli en god løsning. Hahah, nå kom det tilfeldigvis reklamebanner for dem rett over denne tråden :p Klikket og scrollet helt ned, der står det at de anbefaler 4 i samme str. Man skifter vel bare ytterdelen når den er skitten, og spørs jo hvor ofte det skjer.. Tror de koster litt, så vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe 4 bare for å teste.. Kanskje 2 hadde holdt til én pakke med innlegg? Spesielt hvis man har andre typer bleier liggende som backup :confused005
 
Jeg ser at man kan kjøpe disse i poengshopen på liberoklubben. Det gjelder jo dessverre bare oss som har registrert bleiepakker fra før. Tenker på å prøve disse til tredjemann.
 
Vi kjøpte bare én i første omgang for å teste. Glad for det, for hybridbleiene fungerte dessverre ikke noe for oss. Opplevde mer lekkasje enn at de holdt så har gitt opp. Har fortsatt mange ubrukte innlegg igjen som jeg kommer til å gi bort.
 
Jeg tenker det er lurt å starte med ett eller to trekk og se om dere liker det.

Tommelfingerregelen med bleietrekk er vel at man kan bruke det ca 3 ganger ved tiss, vaske hvis det har kommet bæsj i trekket. Fordelen med trekk er at det tørker fort.

Jeg har lest nok lunkne tilbakemeldinger på Liberos hybridløsning til at vi dropper det og heller går for tøy. Mulig jeg tester ut å bruke engangsinnleggene i cover fra tøybleieprodusenter (har kjøpt en startpakke Popin cover + innlegg hos Lillegull tøybleier, en nettbutikk som virkelig anbefales om du er nysgjerrig).

Vi brukte tøy på eldste fa ca 3 mnd. Når det gjelder mannen var han ikke med på notene fra begynnelsen av, så jeg sa at vi kan bruke både tøy og engangs. Tok ikke lang tid før han foretrakk tøy framfor engangs. Vi brukte utelukkende tøy fram til 1,5 år og ser fram til å bruke det igjen på nestemann. :)
 
Vi har skikkelig dårlig erfaring med disse bleiene - greit nok på tiss, om man bytter kjapt nok da de ikke holder samme mengde som vanlige bleier. Men hver gang det har vært bæsjebleier, blir det lekkasje og alt må byttes. Helt elendig for oss, så langt - kanskje andre har bedre erfaringer, men vi har prøvd nå og velger å holde oss til vanlige up and go bleier.
 
Vi bruker vanligvis tøybleier hjemme, og engangs ved f.eks sykdom eller reise.

Hybriden må jeg ærlig si at jeg er skuffet over.. så jeg ville kjøpt bare et par trekk og testet først.

Siden ytterdelen bare er som en truse med borrelås, så kan den brukes ganske mange ganger hvis man ikke har lekkasje. Det blir ikke det samme som å bruke bleieskall av tøy, som er vanntett. Her er det absorbering og vanntett i selve innlegget. Det er som en bleie uten feste på, også har du en borrelåstruse utenpå for å holde bleien på plass.

Jeg hadde HÅPET det var ytterskall av PUL e.l., og et enkelt engangsinnlegg som jeg evt kunne bruke på reise i tøybleier, men det var det jo ikke.
Noe sånt som dette liksom..:
Screenshot_2023-03-15-14-29-54-18_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Da ville man fått lekkasjesperrene fra tøybleier, men likevel engangsinnlegg man kunne kaste for å slippe så innmari mye vask..
Men de engangsinnleggene til Libero er ganske vanskelig å bruke slik. De blir rett og slett litt for lange og klumpete, pga måten de er utformet på.
 
Det er forresten tilbud 700poeng for hybridbleiene på liberoklubben. Har bestilt to for å prøve, jeg har ikke helt troen etter å ha lest fra andre, men gir det et forsøk :)
 
Back
Topp