Libero hybridbleier - noen som har prøvd?

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Pumpkin Bumps 2025
♡Novemberhjerter 2025♡
Noen som har prøvd Liberos nye hybridbleier? Hvordan oppleves de i fht tøybleier og i fht vanlige engangsbleier?

Jeg er nysgjerrig på om det blir en slager, vi prøvde tøybleier i noen omganger med storesøster, men jeg syntes (desverre) det var litt for mye styr og passformen ble aldri så bra, (det ble alltid veldig klumpete), så vi gikk stadig tilbake til engangsbleier. Er hybridbleiene en grei mellomting? Spent på andres erfaring før jeg prøver meg på de :)

Jeg er også interessert i hybridbleiene. Har ikke prøvd de, men lurer på å kjøpe til den i magen.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er forskjell på hybridbleiene og tøybleier.

Noe må forklare meg det :hilarious: :banghead: :shifty:

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er forskjell på hybridbleiene og tøybleier.

Tøybleier har et vanntett sperrelag og et innlegg som byttes. Sperrelaget brukes flere ganger før det vaskes. Ser ut som innlegget i hybrudbleien er en mindre versjon av engangsbleier så selve innlegget kastes som en vanlig bleie mens tøybleier har innlegg av et vaskbart stoff. Så på tøybleier kan alt vanligvis vaskes. :)

Jeg er også nysgjerrig på hybridbleiene. Tøybleier har jeg aldri prøvd og ikke planer om å begynne med, men hybridbleiene med innlegg som kastes virker interessant.
Noen som vet prisen på disse i forhold til vanlige bleier?

Tøybleier har et vanntett sperrelag og et innlegg som byttes. Sperrelaget brukes flere ganger før det vaskes. Ser ut som innlegget i hybrudbleien er en mindre versjon av engangsbleier så selve innlegget kastes som en vanlig bleie mens tøybleier har innlegg av et vaskbart stoff. Så på tøybleier kan alt vanligvis vaskes. :)
Mins å huske at det var rispapir i tøybleier også som ble kastet…

Det er bare at det er et engangsinnlegg som absorberer. Det er jo sånn sett tøybleier - bare med engangsinnlegg. Man får jo kjøpt engangsinnlegg til andre tøybleier også, men disse fra Libero er litt rimeligere.

Jeg har ikke testet disse, men tenker det må være fint på ferie; tenker jeg blir å kjøpe en pakke sånne innlegg når vi skal bort, også bruker jeg bare mine egne som sperrelag..? Må prøve en gang. :)

Jeg er mer spent på om alle influensere som omtaler det veldig varmt FAKTISK bruker mer enn èn pakke, haha :hilarious:
Med det sagt har jeg ikke studert dem så nøye, men dersom det faktisk er et miljøbesparende produkt er det jo veldig bra. Som jeg skjønner har man et sperrelag (gjenbrukbart) og legger i et engangs bleie innlegg som kun er engangs.
Vi bruker stort sett tøybleier på dagtid og engangsbleier på natt, men vesla er ofte tørr hele natta. Tisser i nattbleie kanskje 2/7 netter.

Mins å huske at det var rispapir i tøybleier også som ble kastet…

Det er valgfritt om man bruker engangs eller gjenbrukbart innlegg for å fange opp bæsj. Dette gjelder først etter man har introdusert fast føde :) før det kan man bare skylle av det verste av bæsj eller kjøre et skylleprogram i maskina. Papiret er på str med to flak dopapir.
Etter fast føde bruker de fleste ulike typer innlegg, vaskbart eller engangs oppå de absorberende vaskbare innleggende - men det er isåfall en veldig liten del av hele bleia som ikke gjenbrukes på nytt om en bruker et engangs rispapir :) mine bæsjer stort sett på potte, og mange som bruker tøybleier introduserer bæsj i potte litt tidligere - antar det er en motivasjon å slippe å skylle vekk eventuelt klissete bæsj :hilarious: (men jeg gjorde potting på eldste også som kun brukte engangsbleier, så babypotting/EC er en greie man kan gjøre uansett såklart).

Men for å svare på forskjellen - hybridbleia til libero innebærer fortsatt en stor mengde materiale som kastes, og innlegget inneholder nok også ulike kjemikalier på lik linje med andre engangsbleier. :) med det sagt, vi kommer ikke dit at folk går tilbake til å bruke kun tøybleier (slik som før engangs kom) og om man kan ha et miljøbesparende alternativ som er enklere i bruk slik at det blir lavere terskel for å bruke det, så er jo det veldig fint :D

Ser en av «premiene» fra libero poengshop er de sperrelagene så får se om jeg prøver en derifra :)

Det er bare noen typer som har det tror jeg.
Ser en av «premiene» fra libero poengshop er de sperrelagene så får se om jeg prøver en derifra :)
Har bestilt hybridbleie med poeng nå Se r egentlig ut til å være en god blanding av tøy og engangs. Hele innlegget er engangs. Mens yttedelen er stoff å kan brukes flere ganger.
Det er som en bleie uten klaffer som du legger inni tøybleia

Har bestilt hybridbleie med poeng nå Se r egentlig ut til å være en god blanding av tøy og engangs. Hele innlegget er engangs. Mens yttedelen er stoff å kan brukes flere ganger.
Det er som en bleie uten klaffer som du legger inni tøybleia
Spennende. Får vurdere om vi kjøper det etterhvert. Har masse poeng jeg og så kan jo bruke det på det.

Vi har kjøpt, er jo halv pris på dem også på Extra:) Bare rukket å prøve det én gang så langt, men det fungerte nå fint den kvelden:) Har foreløpig troa, og kjøper nok flere;)

Vi har kjøpt, er jo halv pris på dem også på Extra:) Bare rukket å prøve det én gang så langt, men det fungerte nå fint den kvelden:) Har foreløpig troa, og kjøper nok flere;)
Hadde ikke tenkt på at det var halv pris, er det på både sperrelaget og innleggene?

Forresten hvordan synes du passformen var? Som vanlig bleie eller mer klumpete som det kan være med tøybleier?

Hadde ikke tenkt på at det var halv pris, er det på både sperrelaget og innleggene?

Forresten hvordan synes du passformen var? Som vanlig bleie eller mer klumpete som det kan være med tøybleier?

Jepp, halv pris både på innleggene og «sperrelaget»(som er i elastisk stoff, så ikke vanntett, bare for å holde innlegget på plass).

Vil si det er omtrent like «nett» som vanlig bleie, ikke klumpete:) Syntes kanskje sperrelaget virker litt smått i størrelsen, men ungen gav ikke utrykk for at det var noe annerledes enn med vanlige bleier:)

Kun prøvd tiss i bleia enda, så kan jo hende det oppleves annerledes ved nummer to:)

Nå har jeg prøvd disse bleiene noen dager, og vet ikke helt om det er noe for oss.
2 av bæsjebleiene ble i den bleia, og begge gangene havna bæsjen over kanten på innlegget slik at bleiestoffet fikk bæsj på seg og måtte vaskes.
Og, uten å ha prøvd tøybleier så kan ikke sammenligne med de, så synes jeg kanten øverst på bleien og festene foran på magen virker litt harde :bored:

Nå har jeg prøvd disse bleiene noen dager, og vet ikke helt om det er noe for oss.
2 av bæsjebleiene ble i den bleia, og begge gangene havna bæsjen over kanten på innlegget slik at bleiestoffet fikk bæsj på seg og måtte vaskes.
Og, uten å ha prøvd tøybleier så kan ikke sammenligne med de, så synes jeg kanten øverst på bleien og festene foran på magen virker litt harde :bored:
Høres ikke helt overbevisende ut. Ser du er julekulene 2021, er det det barnet du har prøvd dem med? Da er jo nyfødtbæsj-perioden forbi så om det er så mye kluss med bæsjebleier da også lover det ikke bra for produktet :p

Takk for at du deler din erfaring! Det hørtes ikke helt lovende ut

Høres ikke helt overbevisende ut. Ser du er julekulene 2021, er det det barnet du har prøvd dem med? Da er jo nyfødtbæsj-perioden forbi så om det er så mye kluss med bæsjebleier da også lover det ikke bra for produktet :p
Ja, det er hun på 10 mnd som bruker dem :)
Har ikke hatt bæsjeuhell på flere mnd, men første gangen hun brukte denne hybridbleia så ble det et uhell. Andre gangen også :hilarious: Innlegget er jo festet under ytterstoffet slik at det blir et par cm både foran og bak der stoffet ligger innerst mot huden. Så det er bak der bæsjen har sneket seg over kanten.

Last edited:
Back
Topp