Libero eller Pampers?

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Skal dere bruke Libereo eller Pampers bleier til deres nyfødte og hvorfor? Jeg er litt usikker. Jeg startet med Pampers til jenta mi, men syns bleiene klistret seg fast mot huden hennes, så jeg byttet til Libero og syns det var bedre, samtidig som det var mye mer lekkasje med Libero. Det ble tilbake til Pampers Active Fit på str 3 og de var jeg kjempefornøyd med. Hva er deres erfaring eller tanker rundt bleier til nyfødte?

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Vi startet med libero sist,men fant ut at pampers er mye mykere mot både hud og spesielt navlen.Kun det de hadde på sykhuset også.Så denne gang blir det bare pampers.:-)

Vi brukte pampers sist. De er så myke og gode. Vi gikk over til libero når vesla begynte med str. 4, for synes trusebleiene til libero er MYE bedre enn pampers sine=)

Uten tvil Libero! :)
Ungene her i huset får bleieutslett med en gang av pampers :s

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Brukte pampers active fit til gutten og var veldig fornøyd. Prøvde litt forskjellig, men synes ingen andre målte seg. Pampers er tynne og myke.

Jeg kommer til å bruke pampers. De virker mye mykere å mer behagelig enn libero. Men har hørt flere si de ikke holder på tisset på natten.. Så må nok prøve oss litt frem å se :-)

Brukte litt forskjellig sist, og kommer nok til å gjøre det denne gangen og:)
De ulike merkene passet til ulike tider. Har byttet frem og tilbake mellom både Pampers, Libero og alle billig merkene helt frem til nå. Og noen lekker noen tider/str noen lekker andre ganger. Noen ganger syns jeg pampers stinker!! Noen ganger ikke.. Så ja, får se hva det blir til;p

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Mini fikk utslett av libero og de lakk.
Her blir det nok pampers, brukte det i 3 år til storebror :-)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Jeg synes pampers baby dry har passet best til gutten vår. Active fit synes jeg lukter vondt.

tøy :love7
noe annet er FULLSTENDIG uaktuelt.. det er for mye kjemikalier i "papir"-bleier samt at de puster ikke så gutta får for høy temperatur i pungen noe som kan få følger senere i livet når de selv skal stifte familie...

tøy :love7
noe annet er FULLSTENDIG uaktuelt.. det er for mye kjemikalier i "papir"-bleier samt at de puster ikke så gutta får for høy temperatur i pungen noe som kan få følger senere i livet når de selv skal stifte familie...

Har du dokumentasjon for dette? Jeg har ikke hørt om dette tidligere. Ingen av guttene jeg har skiftet på i barnehagen der jeg jobbet har vært svett i bleiene.

Niesa mi hadde tøybleier. Det var noe av det ekkleste jeg har vært borti. Alle klærne hennes ble våt med en gang. Det ble to maskiner med tøy ekstra å vaske. Søstra mi sluttet med tøybleier da vi fikk ei strømregning på 6000,- på en mnd. (Det samme som vi tidligere betalte i kvartalet.)

Neven vår brukte tøybleier i starten! De var veldig fine de altså, men han var oftere sår enn vår gutt, så man bør vel skifte

Tror vi må bare prøve oss frem siden vi ikke har hatt egne barn å teste på før nå når denne kommer. Jeg vurderte tøybleier, men har egentlig gått vekk fra det nå. Kommer kanskje til å prøve det av og til etterhvert, men det blir nok for det meste vanlige bleier

Begge deler. Føler passformen er så varierende på bleiene.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det blir nok ikke aktuelt med tøybleier her. Jeg har aldri hatt problemer med at jenta mi ble sår, eller at hun har blitt svett i bleiene. Det har jeg ikke hørt om før. Jeg skifter bleier ganske ofte og har ingen problemer med det. Jeg orker heller ikke alt "griset" med å vaske tøybleier, så jeg er veldig fan av engangsbleiene :D

Back
Topp