Libero eller pampers?

Selmaen

Glad i forumet
Hvilken bleie bruker dere? Libero eller pampers? Eller tøybleier? I starten brukte vi bare Libero, men så var han så mye sår i stupen, så forsøkte å gå over til pampers bare for å se om det hadde noe for seg. Etter bleiebyttet, har han ikke vært sår;-) Vet ikke om det har med bleien å gjøre, men vi er fornøyde i alle fall;-) MEN, synes at han lukter fortere (selv om bleien bare er våt) syrlig. Flere erfaringer med bleier?

Har brukt Pampers mest. Kjenner fortere når det er noe i den bleien - og skifter hyppigere enn med Libero - ergo blir det mindre sårt. Innbiller jeg meg.

Er ihvertfall mest fornøyd med Pampers uansett. Eneste jeg syns de mangler er sånn "strikk" bak, for det har litt lett for å "flyte over" hvis det er bæsj.

Bruker Pampers her også, men hater lukten. Hehe

Vi bruker Libero nå. Jeg synes Pampers blir så fort våte gjennom selve bleien og i tillegg lukter de forferdelig dårlig (selv om det bare er 2 dråper tiss i de). Da lille var mindre brukte vi Pampers str 2 kun fordi str 1 var for liten og Libero2 var for store rundt lårene, men så snart hun vokste seg inn i de har vi kun brukt Libero. 

Vi har brukt begge deler i begynnelsen. Men har nå gått over til coop sine bleier og er veldig fornøyd med dem:) Han blir ikke sår og det lukter heller ikke like fort tiss som med pampers bleiene:) Og de er mye billigere og mange flere bleier i pakken enn med pampers eller libero;) Med to bleieunger så har det mye å si for oss;)

Vi bruker coop sine. Første tålte ikke libero, så da vi prøvde coop sine og var fornøyd med dem, så har vi fortsatt med det. Med minsten har vi ikke brukt annet enn coop sine. Gode bleier og det trekker ikke akkurat ned at prisen er som den er.

Likte best pampers i nr 1, men så libero. Nå har vi akkurat gått over til nr 3 og har kjøpt en av hver. Liker best libero der også. Pampers har et sånn ekkert "nett" som klistrer seg til rompa når det er bæsj. Men mulig jeg må prøve coop sine også:)

har brukt tøybleier en periode etter jul, (libero på natt), men etter en periode med litt mange lekkasjer har vi en tøybleiepause til jeg får litt mer energi til å finne ut hvilke løsninger som fungerer. Testa da ut coop bleiene, og er meget fornøyd med di! Tilsynelatende veldig like libero bleiene, men mye billigere, og flere i pakken ja :) Best i test har de også blitt, også er de svanemerket :)

Coop sine har jeg ikke fått prøvd, men det skal jeg nå siden det er så mange som anbefaler;-) Synd coop bare er litt lenger unna.

Syntes coop sine var litt klumpete vi, så vi gikk over til pampers :)

Bruker bare libero. Liker ikke det "nettet" som er inni, som henger litt fast i huden. Og så liker jeg ikke det med lotion, eller hva det var pampers hadde i bleiene. Jeg vet ikke om de har det nå lenger, men er bare veldig fornøyd med libero. -Men vi kan ha lekasje bak, selv om den har strikk...

Plus og minus med begge deler:

Libero: Litt for tykk og stiv etter min smak, er svindyrt hvis man drar på feil butikk som ikke har bleieavtale, har hatt flere tisslekasjer. Inneholder ikke lotion, sitter bedre på gutten min (mindre røde merker), har ikke hatt en eneste bæsjlekasje med Libero.

Pampers: Inneholder lotion, litt dårlig passform for gutten min, noe som resulterer i merker rundt lårene uansett hvordan jeg har på bleien, hatt mange bæsjlekasjer da den blit slakk i ryggen uansett hva jeg gjør, lukter litt. Har derimot ikke hatt tisslekasjer da pampers virker til å ha bedre oppsugingsevne, de er så tynne og myke i forhold til andre bleier. Og de er finere, med Sesam stasjon. :P

MEN jeg har gått over til Coop-bleier nå som gutten passer den minste størrelsen.

De er best i test, og jeg er veldig fornøyd. Stort bonus er jo den billige prisen. :)

Her brukes Libero, men vurderer å gå over til coop sine når jeg en dag kommer meg på butikken :P (bor langt unna, og har ikke bestandig bil tilgjengelig :P)

I begynnelsen brukte vi litt begge deler av pampers og libero. Pampers på dagtid siden de var litt mykere og libero på natta siden han føltes tørrere med den selv om bleia var fylt opp til randen av tiss. Han holdt oss våkne når vi hadde pampers på, men sov fint med libero på..
Men nå bruker vi rema 1000 sine. Regner med det er de samme som var landlord sine før, og de kom bra ut i test da snuppa var liten. De er veldig like libero syns jeg.

Pampers STINKER jo sånn at det er umulig å si om det er bæsj... Og så blir den kliss våt rett gjennom...
Nei, vi bruker Libero, og så har jeg akkurat kjøpt en pakke med coop-bleier for å teste.

Til storesøster brukte vi kun libero opp til hun var 9 mnd, pga den bleiekrigen som var i forfjor... Vi hamstret litt vi :P Nå bruker hun muumi-bleien fra Rema (trusebleie) og euroshopper-bleien fra ica. Kjempefornøyd med begge to.

Back
Topp