Libero eller pampers?? Hva er best?

bsd

Blir kjent med forumet
Har 0 erfaring med bleier, så jeg vil gjerne høre deres for og i mot. :)

Hei!!
Jeg er ikke noe ekspert på bleier,bare så det er sagt.Min erfaring med bleier er at libero bleiene holder bedre og barna er tørrere enn med pampers,så hadde jeg vært deg prøv deg frem kjøp en pakke av hver og bruk de noen dager og se selv før du tar ditt endelige valg..Masse Lykke til :) 

jeg liker pampers best, syns libero sine er tjukke og stive.

Libero er heilt uten tilsetningsstoffer og parfyme, pampers har ein slags lotion i bleiene. Men sjekk ut bleietestar, då kjem Coop sine bleier best ut på alle kriterier, Landlord kjem også bra ut. Forrige gang brukte eg bare libero, men denne gongen trur eg at eg går for Coop sine bleier, siden dei blei best i test.

Jeg likte ikke "nettingen" som var i Pamper-bleiene (i hvert fall i størrelse 1 og 2), så vi bruker Libero. I tillegg sitter Liberoen bedre på gutten vår, men alle unger er jo forskjellig så det er nok motsatt for andre :)

Min frøken ble sår av pampers, så vi bruker kun Libero. Har forresten hørt mye bra om Coop bleiene:)

Da mine var små brukte vi Pampers. De virket mer komfortable i passformen, og det ble mindre lekkasjer enn med Libero.

Det varierer litt fra baby til baby hva som fungerer best er min erfaring. Vi likte pampers best den første tiden fordi babyen var veldig liten og beina ble liksom borte i liberobleiene som var tykkere. Etterhvert fant vi ut at det var best med pampers om dagen pga bedre bevegelighet og libero om natten fordi hun holdt seg lenger tørr. Babyens avføring kan også ha noe å si for hvilke bleier som er best. Vår baby hadde hyppige og veldig løse avføringer og det var minst fare for lekkasjer i pampers syntes vi. Sist, men ikke minst så er det også sånn at noen barn reagerer på enkelte bleier så man blir nødt å skifte til et annet merke av den grunn. Også er det det prisforskjellene da. Til nyfødte tror jeg bare det er pampers og libero som finnes, så da kan dere jo kjøpe en av hver og se hva som passer best.

Brukte først pampers, men likte ikke nettingen. Lillemor ble fort sår da den klistret seg til rumpa på en måte. Gikk så over til libero, veldig fornøyd. men det er så ekstremt dyrt. så nå bruker jeg coop sin. mye billigere og mye bedre enn både libero og pampers - i min erfaring da

Vi begynte med pampers, men gikk fort over til Libero da disse hold lillemor tørr lengre enn pampers! Pluss at kiwi har kjørt en del kampanjer på bleiepakkene som gjør at de blir ganske rimelige også :) der får du og hver 4 pakke gratis :)

coop! de er kjempebra=) Fornøyd med pampers også, men den kjennes klam utenpå og lukter mer.
Libero passer ikke knetta mi, den bare lekker rundt lårene. 

Jeg såg i avisen og nett i forrige uke en artikkel om BLEIETEST, den som kom best ut på 1.plass ble faktisk COOP sin billig bleie, på 2.plass kom LANDLORD ifra rema 1000, desse 2 er BILLIG merke, men toppa listen.

Så, det må ikke alltid være libero el pampers? 

Her bruker vi kun Libero. Måtte kjøpe en pakke Pampers for noen mnd siden, da de ikke hadde rett størrelse i Libero på søndagsåpen butikk, syns de lukter helt forferdelig. Minnet meg om et eller annet kjemisk greie, og likte heller ikke "belegge"t lillegutt fikk av det, geleaktig og ekkelt.

pampers sine er full i lotion, som lett henger seg fast i ræven til disse små trollene, hater pampers og kan ikke få sakt det nok... men her fikk gullet åpnesår etter å ha brukt pampers i en dag. 
har gått over fra engangs til tøybleier nå siden han reagerer på papir, og jeg orket ikke å stå å leite etter nye merker som vi kunne bruke... 

men her var libero best... 

turteldue skrev:
pampers sine er full i lotion, som lett henger seg fast i ræven til disse små trollene, hater pampers og kan ikke få sakt det nok... men her fikk gullet åpnesår etter å ha brukt pampers i en dag. 
har gått over fra engangs til tøybleier nå siden han reagerer på papir, og jeg orket ikke å stå å leite etter nye merker som vi kunne bruke... 

men her var libero best... 

Da vet vi det og ;)

Vi brukte Libero frem til og med str. 3, som er siste str. i "Baby Soft". Verken "Comfort fit" eller "UP&GO" fungerte på sønnen vår, det lakk rett som det var og han var våt på huden ved bleieskift. Pga. miljøet og for å være sikre på hva bleiene inneholdt, ville vi gjerne ha svanemerket, så prøvde Coop sine. De fungerte bedre, men jeg synes de var stive og luktet rart, og det hendte at de lakk. Til slutt prøvde vi Pampers (både "Active Fit" og "Baby-Dry"), og har ikke prøvd noe annet etter det. Til tross for at de lukter litt rart ved lang tids bruk, så sitter de strålende og holder tett. Huden er tørr og fin også. Andre jeg kjenner er kjempefornøyde med Libero, hver baby har sine behov. 

Startet med libero men lille fikk utslett og det forsvant med engang vi byttet til pampers :) Syns også at libero bleiene var veldig stive og tykke, hvertfall de minste str.

Vi startet med libero, men var plaget med lekasjer veldig ofte...dette gikk over med en gang vi begynte med pampers :) 

Back
Topp