Lh. stigning!!!!!!!!! (?)

rosenjenta

Glad i forumet
Var en tydelig strek i dag, men ikke like tydelig som kontrollstreken. Håper den blir skikkelig tydelig i morgen. Har sett litt av streken på testene i helgen, men da var streken veldig svak. Håper den blir skikkelig markert i morgen!!

God Morgen rosenjenta!!!

Siden du har tadd tester hver dag i en periode nå vil du jo kunne se når strekene forandrer seg, og det høres ut som at EL nærmer seg. Huks å noter, letter å finne den neste mnd... OM du trenger det da....*fnisss* Håper du IKKE gjør det...*krysse fingran*

LYKKE TIL [:D][;)][:)]

Kathrine

Ja, skal huske det til neste mnd. Håper jeg ikke trenger det, men kjekt å ha. Første dagen jeg testet så var det streken til venstre ikke synlig i det hele tatt.

Lykke til du også Kathrine.

Hei Rosenjenta. Kjempe bra! Jeg driver også å "forsker med eggløsningstester. MEN fredag, lørdag og sondag var testens strek såvidt synelig, men i går var den NESTEN like klar som teststreken!! Så jeg tenkte jippi da er den helt klar i morgen.
Men da jeg tok test nå, så var jo streken nesten helt borte igjen[:(][:(][:(][:(] Hvorfor dette?? Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et svar[:(]
Blir skikkelig fortvilet her jeg sitter???

Er det flere som har opplevd dette?

Hei lille snodig. Tror min strek også var mindre tydelig enn dagen i forveien, tror det var på lørdag.

Kanskje du har hatt el? forsvinner streken etter eggløsningen?

lille snodig!!!

Jeg har også slette ENORMT mye med disse EL testene, tatt mange-flere runder-mange mnd! Men ALDRI kom det positivt svar av disse fordømte strekene. Ble aldri klok på hva er synlig, hva er sterkest hva er forandringen...alt ble bare MYE verre! Ble rett og slett vsliten av det der [:@]

MEN etter en time hos legen min anbefalte han dette:

*Ta EL test HVER dag etter siste mens dag.
*Bruk DIGITAL EL test (koster 300 for 7 tester, med en holder som avgir svaret DIGITALT...UMULIG å se feil eller missforstå)
*Noter og kjenn etter symptomene dine strax EL-testen viser positvit.
(tappen, slim/utflod, brystene, humørsvingninger, trøtt, rygg smerte osv...om man får det da..men dette KUN fordi det skal være lettere å finne den etterpå).

Jeg tenkte jaja...får vell prøve men hadde overhode ikke trua på dette. Brukt tidligere kun sånne testpinner.

Men tok feil der, på dag 11 etter FØRSTE mens dag viste tesen POSITIVT. Å det var den i hele to dager. Men det fine her var at denne type test var en testpinne OG en holder...så jeg kunne selv følge med strekene, fargene og tolke det ut fra det digitale svaret.

Jeg er kjempe fornøyd...endelig har jeg funnet min EL, å ja jeg vet ALT om hvor frustrerende det er å IKKE finne den...håper du ble en smule klokere i alle fall.

LYKKE TIL [:D][:D][:D]

Ble en stor smule klokere. Jeg tror jeg må prøve å ikke tenke så mye. Dette er første skikkelige prøveperiode. Siste mnd begynte vi å " prøve" like før mensen, så da visste jeg egentlig at jeg kom til å få mensen. Hvis det klaffer denne mnd. så jubler jeg!!!!! Satser du på sengevals hver dag når det nærmer seg eggløsning?

Det sies (både her inne og legen min sa det) at det er "best" å gjøre det dagen før eller gjerne to dager før EL (når man vet 100% sikkert når EL er da). Siden sædceller lever opp til fem døgn (men man beregner gjerne tre døgn) å da vil de ligge i skjeden å vente når egget løssner. HUSK det er bakfra som er best, da får de søte små kortere vei å svømme. Mange tror det er missjonær som er best, men det er feil.

Helt enig i det du sier, ikke tenk så mye. Dere er akkurat startet, du har IKKE grunn til å bekymre deg..tror du blir fortere gravid om du bare lar det skjer..å det skalder ikke å gjøre det hver dag..men cellene er fler om man venter ca 2.3 dager før mannen har utløsning om man skal skyte på blink (EL dag).

Kathrine

Tusen takk jenter. Til neste "runde" skal jeg ha 14 tester klare!!!!
Jeg skal f... ikke la meg lure av kroppen nei,
Nå skal jeg virkelig få kjennskap til min i hvertfall. Stakkars samboeren min han kommer til å begynne å lure, men vet at han støtter meg. Fikk bevis på det forrgie uke. Jeg har trodd at han ikke var helt sikker på at han ville dette. Men der tok jeg nok feil ja. Det bladet som heter gravid, har jeg aldri tort å kjøpe av frykt for at Erik skulle tørne å trekke seg, men her om dagen hadde han kjøpt det til meg, sånn helt uten videre. Ble nesten litt stolt jeg da.

Men Kathrine, hvilket merke er det du kjøper som er digitale, på det apoteket jeg har kjøpt nå har de bare quik respons og de er jo ikke digitale.

Tusen takk jenter, jeg er så glade i dere, mine ukjente hjelpere.
Stor holdefastklem til dere begge.[:D]

Har ikke gjort det siden lørdag (på morgenen), har forvnentet eggløsning på torsdag. Prøve på en vals i kveld da kanskje? Vanskelig dette.

hentet fra www.lommelegen.no :

Sekretet (utfloden) i skjeden forandrer seg gjennom menstruasjonssyklus. Den mest markerte endringen kan du se noen dager før eggløsning. Da er sekretet tyntflytende og glassklart. Hvis du lærer å gjenkjenne disse forandringene, kan du beregne dine ”sikre dager”. I praksis vil dette si at du må unngå samleie på de ”våte” dagene, fra noen dager etter mens og til tre dager etter eggløsning.

Jeg hadde tynnflytende sekret i helgen. Ganske mye også.

Spennende dette!!!!!!

Sånn ser den ut, å heter CLEARBLUE Digital Eggløsningstest, en rosa pakkning med en baby utpå!
Det her står det om testen:

Clearblue Digital Eggløsningstest forutser de to dager i måneden da du har størst mulighet å bli gravid. Ved å måle stigning av det luteiniserende hormonet (LH) – det hormon som øker i kroppen 24-36 timer FØR eggløsningen kan Clearblue Digital Eggløsningstest identifisere de mest fruktbare dagene. Testen er en urintest som utføres daglig under noen dager i menstruasjonssyklusen.
Clearblue Digital Eggløsningstest er enkel å bruke og gir deg et tydelig digitalt resultat. I det digitale displayet vises symboler som bekrefter om LH-stigning er påvist eller ikke, noe som minsker feiltolkning av resultatet. Clearblue Digital Eggløsningstest er mer enn 99 % sikker.

Når man skal bruke testen fører man inn én av de 7 medfølgende testpinnene i holderen og holder testpinnen i urinstrålen i 5 til 7 sekunder. Testen viser med symboler i displayet at testen er blitt korrekt utført og innenfor 3 minutter viser det digitale displayet resultatet.

PS! Mange tror at man har EL når testen viser POSITIV test, men det stemmer IKKE. Man får da svar på at EL kommer INNEN 24-36 timer. Så i samråd med legen min vet jeg at det er best å ha samleie når testen viser positiv EL, for va vil sædceller allerede være der når egget slipper taket.

Mye info en mårra kvist...hehe

Kathrine

Liker informasjon om dette uansett når på dagen!! Er helt desperat vet du.

vet alt om det [;)][;)][;)]
Tålmodighet...ka er det?????

hehe

hehe. jeg tror ikke jeg klarer å la være å teste meg den 29 sept. jeg. hvis ikke mensen har kommet før det da. venter du lenge etter forventet mens du? ( hvis du har testet noen gang da)

Har testet mange gang, å følt meg gravid nesten hver mnd [&:] og jeg harv testet for tidlig (før IKM dag) og dagene etter. Men har ikke hatt positiv test enda, så det er vell bare og fortsette å teste. Men jeg tror det blir sånn, selv om man kan vente...så klarer man ikke. For TENK OM [;)][;)][;)]

Hadde man bare kunne stolt på kroppen, så hadde det vell gådd bedre.. men klarer ikke det! Etter 8 mnd begynne man å setresse litt..sånn er det bare...desverre!

Kathrine

Skjønner det ja. Blir fort litt for ivrig!

Før tenkte jeg. Åhhh skal jeg ha mensen NÅ IGJEN!! det gikk så fort mellom hver mens, men nå går det sannelig sakte!

Kjempe nyttig informasjon her[:)]
Ja, jeg vet alt om litt uklare el tester også,
så har bestemt meg for at jeg skal kjøpe clearblue
testene som viser litt mer
nøyaktig...

[:)]Lykke til alle sammen[:)]

Back
Topp