LH, FSH og Østradiol

Jeg tror noen av dem måtte fryses og sendes til st.olavs fordi mitt lokalsykehus ikke kunne gjennomføre testen, men om det tok tid å få svar husker jeg ikke. Tror jeg tok prøvene når de skulle og fikk høre resultatet på forsamtalen. Tenkte igrunn ikke så mye over det før da :)

Nei dette er rutineprøver som man vanligvis får svar på samme dag/dagen etter:) Hvis svar bare sendes til klinikken din kan det jo ta lenger før du får vite svaret selvfølgelig.
AMH prøve derimot (for å sjekke eggreserven) må analyseres på spesielle hormonlaboratorier og må gjerne fryses og sendes dit, så kanskje det var det minimeah tenkte på? Kommer sikkert uansett an på hvor du tar prøvene dine hva de kan gjøre akkurat der.

Nei dette er rutineprøver som man vanligvis får svar på samme dag/dagen etter:) Hvis svar bare sendes til klinikken din kan det jo ta lenger før du får vite svaret selvfølgelig.
AMH prøve derimot (for å sjekke eggreserven) må analyseres på spesielle hormonlaboratorier og må gjerne fryses og sendes dit, så kanskje det var det minimeah tenkte på? Kommer sikkert uansett an på hvor du tar prøvene dine hva de kan gjøre akkurat der.

Takk for svar :) AMH har jeg tatt for den sto det kunne ta tre uker, mens andre måtte jeg vente med til syklusdag 2-5 så de skal jeg ta i morgen, men da er de hvertfall klare til vi skal på forsamtale over nyttår

Takk for at du retter på meg, jeg har ikke helt satt meg inn i hva som er hva, bare at jeg trengte alle.. så sikkert den AMHprøven jeg tenkte på, men tok alle samtidig så visste ikke hva som var hva :-)

Back
Topp