leververdier

prinsessemamma1

Flørter med forumet
tok blodprøver i går og fikk vite at leververdiene mine var gorhøyet, skal på gyn.poliklinikk på tirsdag på kontroll. noen som har vært på det samme?

Jeg har ikke vært det selv ennå, men skal på det samme ila neste uke!

okei, fikk ikke snakket så my med legen om det, vet du hva det kan være?

Jeg hadde forhøyde leverprøver mot slutten av svangerskapet. Og jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men er jo ikke sikkert det gjelder deg - jeg aner ikke noe mer om hva det kan komme av...

Jeg fikk forklart hva det kommer av, men det var så innviklet syns jeg.. Vi tok blodprøver pga svangerskapskløe, og i mitt tilfelle har det ingenting med sv.forgiftning å gjøre. Jeg er også henvist til gyn.poliklinikk, hvor vi skal ta ultralyd. Regner med at du skal det samme?

Hva er det leververdiene er på da?

Regner med det er ASAT og ALAT som er forhøyet. Dette kan også være et tegn på HEELP syndrom, men bør må også ha forhøyet BT, proteiner i urinen og smerter i brystet.

Er derfor kjempeflott at de sjekker dette opp :)

tok blodprøver pga svangerskapskløe jeg også, skal vell ta ultralyd jeg også. har egentli ikke peiling, men rekner med det. Fikk ikke snakket så mye med legen om det da hun ringte meg, spørsmålene tenkte jeg på etterpå liksom :P

Alat er 144 alp 167 hb er på 10,7 så den er for lav.

Jeg oppdaget krafit klø da jeg var rundt 34 uker på vei, ble da tatt blodprøver og hadde da for høye leververdier i blodet,bli innlagt på sykehuse og ble satt igang bare noen dager seinere pga dette.

bondekone skrev:
Jeg oppdaget krafit klø da jeg var rundt 34 uker på vei, ble da tatt blodprøver og hadde da for høye leververdier i blodet,bli innlagt på sykehuse og ble satt igang bare noen dager seinere pga dette.

Hvor høye verdier hadde du? Hva er det man er redd for når det gjelder forhøyede leververdier?

Når man har svangerskapskløe så kan man i noen tilfeller få høye leverprøver. Dette kan være farlig for barnet, men man vet ikke helt årsaken til det. Man holdes under oppsyn og blir som regel satt i gang etter hvert.

Denlille skrev:

bondekone skrev:

Hvor høye verdier hadde du? Hva er det man er redd for når det gjelder forhøyede leververdier?

Jeg husker ikke hvor høye verdier jeg hadde.Men ved for høye verdier kan det bli fare for både barne og mor sitt liv. Legen sa til meg at der jeg fødte så ble som oftest alle med slikt satt igang som oftest før uke 36.
Ved milde prøver, prøver de medisinering

skjønner du ikke vil bli satt i gang så tidlig ja.
Er spent på tirsdag jeg nå, hva som skjer...
Hvilke undersøkelser blir tatt?

fikk hodepine på mandag så dro til legevakten og ble sendt innover på sykehuset direkte og ble innlagt der, kom heim i går.
Høyt blodtrykk og høye leververdier.
Skal tilbake på sykehuset på kontroll igjen i morgen, og skal fortsette kontrollene mine fram til fødsel der, om blodtrykke eller leververdiene har blitt enda mer forhøyet blir jeg lagt inn i morgen igjen eller evnt satt igang. Så går fort framover

Back
Topp