Leverpostei

Milla345

Betatt av forumet
Aprilspirene 2025
Ble litt usikker her! Kan vi gravide spise leverpostei? Eksempelvis stabburet sin på boks, julepostei, bacon/pepper postei?

Mener å ha lest både at det er trygt og at man bør unngå det. For et hav dette her er!! Legg gjerne ved link om du har, på hvor infoen din kommer fra.

Last edited:
Ja, dette er ikke lett.. Skal til jordmor neste uke, så får spørre da om ikke jeg finner utav det!
Ja lurt. Ut fra det jeg leser på nettet ser det ut som det er greit? Jeg har spist mye for å øke jerninntaket så håper det er good :smiley-ashamed004

Ja lurt. Ut fra det jeg leser på nettet ser det ut som det er greit? Jeg har spist mye for å øke jerninntaket så håper det er good :smiley-ashamed004
Ja, viktig med jern! Det jeg har lest da, som gjør meg usikker, er at det er mye vitamin A i leverpostei, og at det bør begrenses. Men ikke blitt helt klok enda riktignok :rolleyes:

Sa til jordmor at det var eneste pålegget jeg spiser for tiden. Ovnsbakt leverpostei med majones og agurk. Hun sa det var bra og at det sikkert var grunnen til gode jernlagre

Leverpostei er bare bra å spise, det inneholder jern. Da jeg var lav på jern ble jeg anbefalt av lege å spise blant annet leverpostei.

Back
Topp