Leverpostei.

litapi

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Septemberlykke 2021
Marsboerne 2023
Hjelp, jenter! Jeg blir ikke klok av internett eller helsenorge.

Kan jeg spise leverpostei, eller ikke?
(Har så lyst på nybakt brød med fersk leverpostei, agurk og majones!)

Hjeeelp!
:hilarious::joyful:
 
Whaaat, har jeg ikke tenkt på en gang, har spist en god del leverpostei :eek::hilarious: Kan ikke se at det står noe om å ikke spise leverpostei på matportalen da, er den siden vi skal forholde oss til vel? :happy:
 
Internett er så vag. På tryggerehverdag står det følgende:


Hva med leverpostei?
Her er det litt diskusjon rundt hva som anbefales. Leverpostei er et bearbeidet produkt hvor risikoen for bakterier er liten om man overholder holdbarhetsdatoen. Enkelte ernæringseksperter mener gravide uansett bør holde seg unna leverprodukter, ikke bare fiskelever. Årsaken er at leveren fungerer som et slag filter i kroppen og dyr som er eksponert for miljøgifter og forurensning vil ha en lever med slike stoffer. På den annen side er lever en rik kilde til jern, noe som er viktig for den som har barn i magen.

Jeg har lyst å lese svart på hvitt: Ja, du kan spise leverpostei :hilarious:
 
Tuuuuusen takk!!! :Heartred

Mener ikke å være hysterisk, er bare redd.

Ja det kan jeg godt forstå og kjenne meg igjen i. Men vi må jo stole på at matportalen har rett ❤ og så er det vel sikkert litt som med alt annet her i livet - alt med måte :p
 
Eg leste faktisk nylig, på ei gravidside om ernæring at ein kan spise leverpostei :)
 
Nå begynte jeg nesten å grine, fordi jeg har sykt lyst på leverpostei selv!
 
Fekk hjerta i halsen! Eg eter omtrent berre leverpostei som pålegg om dagen :wacky:
 
Haha, jeg craver også nystekte rundstykker med leverpostei om dagen! Så morsomt at vi er en hel leverpostei-gjeng :D
 
Leverpostei med majones og agurk var det eneste jeg fikk i meg med førstemann! Spiste det til lunsj hver eneste dag gjennom hele svangerskapet :rolleyes:
 
økologisk leverpostei er tryggere. Leste nylig en artikkel at man ikke bør spise vanlig leverpostei pga giftstoffene.
 
Back
Topp