Leverpostei?

Kosepusen

Forelsket i forumet
Hvilken leverpostei er den beste å ha på brødskiva til barna?
Hvilke andre pålegg bruker dere?
Her går det mest i syltetøy å prim.

Vesla virkelig HATER leverpostei...
Har prøvd den fra Stabburet, Vita Hjertego' sin, pluss en fra Gilde..
Alle kommer utigjen riiiiimelig kjapt..
Så her går det i prim eller smør[;)]

Jeg prøvde å gi lillemann brødskive istad, og hadde på leverpostei.. Bare vanlig leverpostei, og det falt i smak[:)]

Eldste jenta er glad i:

Prim
Skinkeost og andre smøreoster - men det skal de kanskje ikke ha enda..?[:-]
Så kan du jo smøre på fruktmos
Bare smør
Makrell i tomat
Servelat

litt usikker på om de "kan" spise alt dette nå da..[8D]

Har bare prøvd den gule boksen fra Stabburet, og gutta kan ikke fordra den...

Her går det i prim, kaviar eller makrell i tomat

Her bruker jeg de gule boksene fra Stabburet. Har ikke prøvd annen enda. Ellers har hun smakt kaviar, og det elsker hun. Men jeg vil helst bruke jernrikt pålegg da, siden hun jo spiser mindre jernberiket grøt når hun spiser brød istedet. Og da er jo jernberiket prim et godt alternativ. Makrell i tomat funker også her i huset [:)]

Snuppa fikk en halv skive med leverpostei i dag for første gang å den gikk ned på høykant[:D]

ORIGINAL: Faerytale

ORIGINAL: Ellinorsmamma

Her bruker jeg de gule boksene fra Stabburet. Har ikke prøvd annen enda. Ellers har hun smakt kaviar, og det elsker hun. Men jeg vil helst bruke jernrikt pålegg da, siden hun jo spiser mindre jernberiket grøt når hun spiser brød istedet. Og da er jo jernberiket prim et godt alternativ. Makrell i tomat funker også her i huset [:)]

Men det er jo jern i brød!

Ja, sant det [:)] Men jeg velger likevel å bruke mest mulig pålegg med jern, men hun får jo selvsagt annet pålegg enn leverpostei også da. Kan jo ta igjen jernet i grønne grønnsaker, aprikos osv. Også er det lurt å huske på at C-vitamin letter opptaket av jern i kroppen [;)]

Her går det i prim, baconost, smøreost, egg, leverpostei ..

Har ikke spist brød så lenge enda, så bare prøvd leverpostei og det er veldig godt [:D]
Her bruker vi stabburet sin. Fordi pappan min jobber på stabburet så det er alltid leverpostei i skapet her [8D]

ORIGINAL: ToSmå2010

Jeg prøvde å gi lillemann brødskive istad, og hadde på leverpostei.. Bare vanlig leverpostei, og det falt i smak[:)]

Eldste jenta er glad i:

Prim
Skinkeost og andre smøreoster - men det skal de kanskje ikke ha enda..?[:-]
Så kan du jo smøre på fruktmos
Bare smør
Makrell i tomat
Servelat

litt usikker på om de "kan" spise alt dette nå da..[8D]

Er det pga at de inneholder melk...?  e det ikkje melk i prim og...? [8|]

Her har lillegutt kun smakt stabburet sin leverpostei.. men det skal sies at han ikkje har begynt å få så mye skive og pålegg enda da.. [8D]

Gitt stabburet sin:)
Ellers har vi bare brukt prim:)

Vi gir Gildes Fersk leverpostei - jeg sjøl syns den smaker [:'(], men snuppa er tydeligvis veldig glad i den[8D]
Ellers går det i  Litago Prim, siden den er tilsatt jern.. Også har vi prøvd smøreost og kaviar, men ingen av de er spesielt populære ennå.. [:)]

HS sa til meg i dag at de heller bør få leverpostein enn prim, siden prim er så søtt. Bare for opplysninga [8D]

Her går det i stabbur leverpostei. At den inneholder mest fett er jo bare fint, de små skal jo ha fett.

Ellers går det i litago prim og syltetøy. Av og til kaviar som er namme, makrell i tomat derimot har jeg prøvd en gang og det falt ikke i smak, så må nok prøve det noen ganger til ja

Men det stililge er at primen til litago inneholder dobbelt så mye jern som leverpostei, så du kan smøre halvparten på og få like mye jern i barnet.............

ORIGINAL: .Lolla.

Her bruker vi stabburet sin :) Har lest at det er den leverposteien med mest fett, men de får jo bare et tynt lag på brødskiven, tviler på at de dør av det [;)] Er den som har mest jern, mener jeg å ha lest.

sign, dessuten er det eneste jeg liker[8D]

Back
Topp