leveringstid--rettigheter

Solstrålenes mamma

Forelsket i forumet
Jeg har kjøpt og betalt en sofa som jeg fikk bekreftet skulle komme i uke 5, altså denne uken. Når jeg tok kontakt med dem er det selvfølgelig blitt forsinkelser i leveringen, og sofaen kommer derfor i uke 15, altså 10 uker for sent! Jeg mener såklart at dette ikke er holdbart... Men lurer på om noen av dere har peiling på om det finnes et regelverk jeg kan vise til i forhold til dette, finnes det feks noe i forbrukerkjøpsloven?

Hva hadde (evt. har) du gjort i en slik situasjon?

Kommer ann på hva du har avtalt i utgangspunktet og om du har forhåndsbetalt. I følge forbrukerkjøpsloven må butikken forhold seg til det dere har avtalt angående levering. Tror det er lettere å avbestille/heve kjøpet hvis du ikke har forhåndsbetalt.

Jeg hadde en sånn sak på jobb i går, Hos oss kan man selvfølgelig heve kjøpet om vi ikke kan levere varen til rett tid[:)]
I dette tilfelle var det forhåndsbetalt:)

Tror jeg hadde heva kjøpet å funne noe annet[:)]

§ 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse
Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren
a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20
b) kreve oppfyllelse etter § 21
c) kreve heving etter § 23
d) kreve erstatning etter § 24.

Takk for svar[:)]
Sofaen var på tilbud, så skal vell litt til å få en sofa igjen for den prisen. SÅ da er vell egentlig eneste alternativ å smøre seg med tålmodighet...

ORIGINAL: Solstrålenes mamma

Takk for svar[:)]
Sofaen var på tilbud, så skal vell litt til å få en sofa igjen for den prisen. SÅ da er vell egentlig eneste alternativ å smøre seg med tålmodighet...

Jeg ville nok ha ymtet litt frampå om ekstra prisavslag.. [;)]

Back
Topp