Levering i bhg

puusen

Forumet er livet
dere som har barn som skrek når dere leverte,
hvor lenge skrek de?

snuppen går 2dg i uka, har gått snart 1 mnd.
skrek når jeg leverte idag også.
hun jeg leverte til idag sa at han bør slutte med skrikinga når jeg leverer snart (gir seg bare et par min). itillegg er hun veldig på at jeg skal være der en halvtime etter jeg leverer, greitt nok at jeg har tid nå når jeg er sykmeldt, men syns ikke det er noe bra ordning..

trodde det var vanlig at de skrek litt jeg,syns det er helt forferdelig selv,så hjelper ikke at hun sier sånt..

Eldstegutten min gråt lenge akkurat i det vi reiste, men slutta fort når han ikke så oss lenger. Spurte om det hjalp om vi var der litt med han om morgenen, men fikk beskjed om at da ble det egentlig nesten verre for han, siden han visste vi kom til å reise likevel.

Vi løste det med at det alltid var en voksen der som han var veldig trygg på (funka dårlig med vikarer). Da han hadde denne trygge personen rundt seg ved levering ble det også mye mindre gråting.

Vesla mi har å grått den siste tiden men hun har vært syk 2 ganger etter oppstart den 19 august. Men di 3 siste dagene har det gått kjempefint, hun sitter på noe som di kaller vinkebenken når jeg drar å da ser hun meg gjennom vinduet så hun får vinket til meg. Det har funket veldig fint. Det går seg til etter hvert, men går kansje lenger tid med dem som er kortere i barnehagen. Håper det bedrer seg snart[:)]

Når snuppa mi begynte i barnehagen gikk hu 3 dager i uka. Hu skrek hveeeer dag i ca 2 mnd. Ved ett par anledninger måtte jeg tilogmed resie opp å være der med hu på dagen.

Etter en samtale med ped. leder der fortalte hun at det virket ikke som om hun fant 'plassen' sin der oppe i og med at hun var der 3 dager og fri i 4 dager. Løsningen for oss var å øke til full plass. Ikke vært en lyd når vi leverer etter at vi øka. Har heller problemer med å få hu med meg hjem igjen [8D]

Tok nok et sted mellom en og to måneder før han sluttet å gråte hver dag.
Han roet seg etter ca.45 sekunder, da. [:)]
Leverer vanligvis tidlig, og leverte ham alltid direkte til en ansatt som så tok ham med seg for trøst og distrahering.
For de fleste barna kan det være mer opprørende at mamma eller pappa blir en stund - det blir en halvtimes uttværet farvel i stedet for et kort og muntert "nå må du kose deg masse, så kommer mamma og henter deg etterpå".

Enig med flere her, tror 2 dager i uka er for lite.. Jenta mi har vi slitt VELDIG med, men det ble bedre da vi økte fra 50% til 80%[:)] Hun holder enda med skriking når vi går, men det går over. Ho er snart 4 og begynte i bhg da hun var halvannet.

Han har aldri vært lei seg når jeg har levert han, bare litt småflau så jeg må
gå inn med han selv, så fort vi er innenfor døren løper han inn å sier hade..![:)]

2 dager i uken er jo ganske lite, så han har nok ikke blitt vandt til det enda..
kanskje du skulle økt med noen dager? jeg skulle egentlig bare ha 3 dagers plass siden jeg er hjemme, men jeg økte til full plass å da kan han jo få fri når jeg ønsker det og han "glemmer" ikke hva som skal skje når vi går til barnehagen![:)]

Back
Topp