Levering i bhg...

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Nå har vår gutt på 2 år gått i barnehagen i 6 måneder, og enda gråter han når jeg leverer [:(]
Noen andre som har hatt så lange perioder med gråt?

I dag var de ute når jeg leverte, og han løp etter meg og gråt så sårt [:(][:(]
Får så vondt inni meg.

Men de sier han koser seg og det går fort over, men i dag ventet jeg på bussen like ved bhg og hørte han gråt sikkert 5 min [:(]
Kan noen si at det snart går over??

Må også sies at han har vært en del syk og har hatt få sammenhengende uker i bhg.

Huff... høres forferdelig ut... skjønner at du kjenner det i mammahjertet...
Nå har jeg bare to dager med erfaring med barnegråt i barnehagen, for jeg har en jente som elsker barnehagen og til og med til tider ikke vil være med hjem... eneste jeg kan si er at naboen har hatt det litt sånn... og det ordnet seg...

dyttdytt

Hvordan tar de ansatte imot ham? Og har dere samma avskjeden hver dag??

Mange barn trenger litt tid på seg og hvertfall når de er så store som gutten din.. Men å aktivisere han slik at han "glemmer" litt av avskjeden er jo personalets jobb. Vet du hva dem gjør med ham etter du har gått? Skjønner at dette er sårt for deg og ville derfor tatt det opp med ped. leder om hva du kan gjøre, og hva de gjør i avskjedsituasjonen og i ettertid. De bør kunne hjelpe han inn i leken slik at overgangen blir lettest mulig for ham![:)]

ORIGINAL: Delia

Mange barn trenger litt tid på seg og hvertfall når de er så store som gutten din.. Men å aktivisere han slik at han "glemmer" litt av avskjeden er jo personalets jobb. Vet du hva dem gjør med ham etter du har gått? Skjønner at dette er sårt for deg og ville derfor tatt det opp med ped. leder om hva du kan gjøre, og hva de gjør i avskjedsituasjonen og i ettertid. De bør kunne hjelpe han inn i leken slik at overgangen blir lettest mulig for ham![:)]

Når vi kommer så møter en av de oss storsett i garderoben.
Så går vi inn på avdelingen sammen og en ansatt tar han med til de andre ungene for å leke eller til frokostbordet for å spise.

Men kanskje jeg skal ta en samtale og høre.

Sønnen min gråter også når jeg går. Det har han gjort hver dag i periode nå. Men de ansatte i barnehagen sier det går over ganske fort, så jeg stoler på det.

Jeg har jobbet i barnehage selv, og vet at omtrent alle barn gråter (spesielt på småbarnsavdelingen) i perioder når foreldrene skal gå. Så dette kommer helt sikkert til å gå over. Barna koser seg i barnehagen selv om de gråter akkurat idet mamma eller pappa reiser. Hvis du synes det er ekkelt at han gråter, så kan du jo ringe barnehagen etter en liten stund for å høre hvordan det går.

Det at sønnen din har hatt få sammenhengende uker i barnehagen har helt sikkert også noe å si. Når sønnen min har vært hjemme noen dager eller hvis jeg leverer han veldig sent i barnehagen, så hyler han enda mer når jeg går fra han.

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Så går vi inn på avdelingen sammen og en ansatt tar han med til de andre ungene for å leke eller til frokostbordet for å spise.

Bra.. fortsett med å være tydelig i leveringen, og kanskje det og kommer seg om han nå er frisk og kommer seg i bhg hver dag[:)] I tillegg tror jeg det er greit å vite hva dem gjør etter du har gått. At dem følger han opp og lar ham få ha de følelsene, men likevel prøver å være der og gi ham trygghet.

Håper det ordner seg, forferdelig for mammahjertet dette her[&o][&o]

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Bra.. fortsett med å være tydelig i leveringen, og kanskje det og kommer seg om han nå er frisk og kommer seg i bhg hver dag[:)] I tillegg tror jeg det er greit å vite hva dem gjør etter du har gått. At dem følger han opp og lar ham få ha de følelsene, men likevel prøver å være der og gi ham trygghet.

Håper det ordner seg, forferdelig for mammahjertet dette her[&o][&o]

Tusen takk for alle svar. Det hjelper faktisk litt [:)]
Det er veldig flinke til å være der for han når jeg går, og det er alltid en voksen som er sammen med han når jeg går. Han er visst flink til å vise selv når han vil ha litt ekstra trøst.

Håper det går over snart. Hadde liksom ikke trodd det skulle ta 6 måneder [&o]

Back
Topp