Levering i bhg... Hmm..

Trudee

Glad i forumet
Haddd en litt spesiell opplevelse da vi leverte lillemann idag. Han var litt sutrete og ikke helt ok me å skulle bli forlatt med en gang, sikkert fordi ingen voksne fra hans avdeling var kommet enda. I hvert fall vi er på vei inn for å finn tegne saker for det liker han godt, så kommer hun ene røsker en da sutrende unge ut av hendene mine, han blir nå til en hylskrikende unge. Jeg følger etter å tar han tilbake, han roer seg vi setter oss ned og tegner å 1 min etterpå er det greit at vi drar. Vi har heller ikke gitt uttrykk for at vi har dårlig tid, vi bruker alltid ta oss god tid ved levering.

Hva syns dere? Vi syntes det var veldig provoserende igrunn. Skjønner ikke vitsen med å lage en kjip situasjon når bare litt ekstra tid fikser det hele.

Hjelpes ! Det synes jeg høres veldig frekt ut !
Går jo ann og spørre om dem skal ta han eller ikke da og ikke bare røsker han ut av hendene dine ... Makan til frekkhet synes nå jeg ...

Noget spesielt, ja.. Men på den andre siden, dere tilhører nok minoriteten som faktisk har tid til å sette seg ned noen minutter ved levering. Jeg har til og med opplevd at foreldre har ringt på vei til barnehagen og bedt med komme ut til bilen og hente barna, for de har så dårlig tid. Gjentatte ganger..
Uansett skulle den ansatte spurt først.

Jeg har alltid god tid når jeg leverer i barnehagen og bruker heller litt ekstra tid på leveringen hvis han ikke er helt i slaget. Synes du skal ta det opp med styrer/avdelingsleder i barnehagen. Jeg hadde ikke synes at det var greit.

Så lenge dere ikke hadde gitt utrykk for dårlig tid så synes jeg det er utrolig frekt gjort! Jeg ville tatt det opp i bhg. Lederen på avdelinga til guttungen vil svært gjerne at vi sier i fra vis det er noe vi er misfornøyde med. Slik at det kan bli gjort noe med :)

Hadde du hatt dårlig tid, hadde ej forstått ka ho tok ungen ut av armane dine for....
Men samtidig so e det ikkje bra å bruke lang tid på levering heller...

Hadde blitt sur, og sagt noe med engang jeg. Jeg har gitt beskjed i bhg at vi ikke driver med luring. Barna skal vite at vi går, og få hadekos etc. Så gir jeg beskjed om når de skal ta de. I dag er første gang minsten susset meg mange ganger, fant leker og gikk og tuslet på gulvet når jeg gikk. Ingen voksne som måtte ta han opp for å gi oppmerksomhet. Kjekt.

Har selv jobbet i bhg å måttet røske barn ut av henden til foreldrene, fordi de ber om det. Jeg stoler da på at foreldrene vet best og at det ikke er noen vei utenom. Men dette er ikke tilfelle her, fikk litt bakoversveis for å si det sånn. Vi har bestemt oss for ikke lage "styr" vi skal heller si fra på en ordentlig måte med det samme det skjer til den aktuelle personen. Syns det er greiere enn å "sladre".

Hadde du hatt dårlig tid, hadde ej forstått ka ho tok ungen ut av armane dine for....
Men samtidig so e det ikkje bra å bruke lang tid på levering heller...

Hvorfor ikke? Har brukt over en time på levering og henting flere ganger jeg. Syns det er koslig å sitte der om morgenen å prate med de voksne, de andre barna å se hvordan min sønn har det der. For vår gutt har ingen problemer med at vi går så lenge vi ikke spurter ut med en gang inneskoa er på. Syns det blir litt feil å si sånn, da alle barn er forskjellige.

Det er samma hvor lenge man bruker på levering, så lenge det ikke går ut over resten av barna eller hverdagen i barnheagen. Det viktigste og beste for barnet er at hvis du først har sagt hade, så GÅ, ikke kom tilbake hvis ungen skriker. Hade betyr at da går man, ikke at man kanskje går :) MEN når det er sagt:p så er det uvanlig at man tar ungen ut av foreldrene armer hvis dette ikke er noe de selv ønsker. Det er rett og slett unormal oppførsel spør du meg. Hvis en ungen er vanskelig ved levering sier jeg at jeg godt kan overta, og tilbyr armene mine. Noen foreldre tar imot dette tilbudet, andre ikke. Jeg sier til foreldre at det går fort over, noe det som regel gjør.
Hvis du føler at det ikke var riktig behandling ovenfor dere er det eneste riktig å gjøre å si ifra! Du skal ikke gå fra barnehagen med en slik følelse du gjorde i dag.

Jeg har alltid god tid når jeg leverer i barnehagen og bruker heller litt ekstra tid på leveringen hvis han ikke er helt i slaget. Synes du skal ta det opp med styrer/avdelingsleder i barnehagen. Jeg hadde ikke synes at det var greit.
Heilt enig :)

Hvorfor ikke? Har brukt over en time på levering og henting flere ganger jeg. Syns det er koslig å sitte der om morgenen å prate med de voksne, de andre barna å se hvordan min sønn har det der. For vår gutt har ingen problemer med at vi går så lenge vi ikke spurter ut med en gang inneskoa er på. Syns det blir litt feil å si sånn, da alle barn er forskjellige.

Det spørs jo såklart når på formiddag du levera...Og om dei e i en spesiell aktivitet når de kjem.
Men no veit ikkje ej korleis barnehagekvardagen til ungen din e...Og ej regna med at ped.leder ha tatt det opp om det va ett problem.
Men som andre sei, det e viktig å gå når man he sagt hade.

Her tar vi på ine sko. Og ber om hade kos. Noen ganger rekker vi ikke få kos engang for han er så opptatt. Enten med å begynne å leke eller spise frokost om vi leverer han tidlig.. Så regner med han synes det er greit.. Når jeg henter han derimot hører jeg som regel hvordan dagen har hvert å om han har oppført seg. Veldig viktig for meg å vite.

Jeg hadde blitt irritert og tror nok jeg hadde kommentert det! Selv er jeg egentlig ganske fornøyd når jeg levere i bhg, men det har hendt at sønnen min (14 mnd) har grått når vi kommer, og da følger jeg han inn sånn at vi kan leke litt før jeg går. Da har jeg fått høre "nå må du si hade til mamma, mamma skal gå nå....".. Man føler seg litt jaget, men samtidig skjønner jeg jo at det kanskje blir mer gråting om jeg blir lenger?!:/

Jeg hadde blitt irritert og tror nok jeg hadde kommentert det! Selv er jeg egentlig ganske fornøyd når jeg levere i bhg, men det har hendt at sønnen min (14 mnd) har grått når vi kommer, og da følger jeg han inn sånn at vi kan leke litt før jeg går. Da har jeg fått høre "nå må du si hade til mamma, mamma skal gå nå....".. Man føler seg litt jaget, men samtidig skjønner jeg jo at det kanskje blir mer gråting om jeg blir lenger?!:/

AKKURAT sånn får vi høre også! Det er da det tenner hos meg. Ingen skal bestemme når jeg skal få fra sønnen min. Syns du skal overse å gjøre det du føler er rett!

AKKURAT sånn får vi høre også! Det er da det tenner hos meg. Ingen skal bestemme når jeg skal få fra sønnen min. Syns du skal overse å gjøre det du føler er rett!
Ja huff, det er ikke noe særlig! Er helt enig, man skal ikke gå fra barnet sitt før man føler at barnet føler seg trygt og at man føler seg trygg selv.. Syns det kommer veldig ann på hvem man leverer til.. Som oftest går det veldig greit, heldigvis:)

Back
Topp