Levering i b.hage som plutselig er blitt vanskelig.

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Snuppa her har snart gått 1 år i b.hage. I begynnelsen var hun usikker, men det gikk over etter noen uker, og hun har siden da bare vinket og smilt når jeg har levert henne.

Men nå plutselig for halvannen uke siden er det blitt vanskelig å levere. Hun skriker(høyt), og holder seg fast i meg. Samme når pappan har levert. Noen dager er det litt bedre, bare litt sutring. Men da er det ei spesiell som er på jobb og tar henne, så hun har nok et ekstra nært forhold til henne. 

Ender med at jeg/pappan til slutt bare må gå mens noen tar ei hylende jente på armen. 

Sånn ellers sier de hun trives i barnehagen, og hun er bestandig blid og opptatt av lek når jeg henter. Hun gir seg med hylingen ei lita stund etter at jeg er dratt (har ringt for å høre). 

Er det vanlig at dette kan skje sånn plutselig ved 2 års-alder? 
Noen som har opplevd det samme, og har noen råd? 

Helt normalt, kommer og går i perioder...sånn har iallefall mine vært i perioder, å i bhg sier det at det er normalt.

Vår 3,5-åring har fortsatt slike perioder. 
Men de har ofte sammenheng med situasjonen ellers. 
I høst var pappaen borte i 3,5 måned, og han virket å være redd for at også jeg skulle bli borte. Det gikk fort over heldigvis. 
Og så har han en slik periode igjen nå, pappaen har vært endel borte og han er veldig opptatt av at ingen av oss skal reise bort. 

"Bra" det ikke bare er vår jente. 
I barnehagen virker der som om det bare er snuppa som reagerer så sterkt. "Alle"(sikkert ikke alle) de andre omtrent løper inn. 
Men hvordan kan vi gjøre dette best mulig for jenta vår, oss og de ansatte? 

Nesten så jeg gruer til oppstart etter ferien og siden det da har gådd så lang tid uten b.hage. 

Hos oss er det avgjørende at en ansatt møter guttungen når han kommer og følger han opp litt for at det ikke skal kræsje helt. 
Det er ikke alltid de tar seg tid til det, men i det hele er de veldig flnke og jeg har gitt tilbakemeldinger på dette. 
Vi gjør det samme hver gang vi leverer. Klemmer, koser og sier hadet i garderoben, så går han inn på badet for å vinke fra vinduet (og det er her han aller helst bør ha med seg en voksen, ellers kommer han løpende etter meg og gråter).

Hos oss er de ikke i garderoben, så alle leverer de inne på avdelinga. Men der er de flinke til å se de som kommer. Som regel kommer en av de ansatte rett bort til oss, eller jeg plasserer henne ved frokostbordet om hun ikke har spist frokost. Der sitter det alltid en voksen. 
I dag prøvde ped.leder seg med å få henne inn på dukkerommet som hun elsker, men nei..Hyling likevell. 

Vondt i mammahjerte, og det kommer noen tårer i bilen etterpåemoticon

Veldig normalt, min sønn har vært sånn, og jeg har jobbet i barnehage lenge, og det er mange unger som er sånn! De er ofte sånn helt opp til skolealder også, ser det på SFO også..

Ok, så med andre ord er det bare å stålsette seg for mange år fremover
Håper denne perioden snart går over, men det er vel ikke sannsynlig siden det er ferietid i b.hagen med mindre unger og annerledes opplegg. 
Rutinemenneske for alle penga denne datteren min. Ideelt sett skulle favoritt"tanta" vært der hver morgen. 

Back
Topp