Levere sykemelding

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
✨Juniverse 2026✨
Man tenker jo på alt oppi dette her. Så da lurer jeg, hvordan gjør man det med sykemelding under IVF? Mest sannsynlig blir uttak en mandag og da blir jeg i trondheim til og med innsettsdagen. Så ikke jobb før dagen etter. Hvordan skal jeg få levert sykemeldingen når jeg er i trondheim? Vil helst unngå å si til arb.giver hvor jeg er..

Da tar du en frekk én og sier enten a) At du er for syk, oppkast eller noe, til å levere sykemeldingen eller B) Sender den signert og utfylt i posten fredag :) Eventuelt drar til legen dagen før og får sykemelding der, avleverer på jobb før du reiser til Trondheim :)

Da tar du en frekk én og sier enten a) At du er for syk, oppkast eller noe, til å levere sykemeldingen eller B) Sender den signert og utfylt i posten fredag :) Eventuelt drar til legen dagen før og får sykemelding der, avleverer på jobb før du reiser til Trondheim :)

Tror det må bli siste alternativ. Fastlegen var i allefall helt med på å gi meg sykemelding når jeg evt trengte. Håper bare jeg blir sendt hjem over helgen, men det tror jeg :) kontrollen er foreløbig onsdagen før og det er sprøytedag 7!

Jeg har pleid å levere sykemeldingen første dagen jeg er tilbake på jobb igjen. Burde jo ikke være noe problem det. Man kan jo ikke levere sykemeldinga mens man er syk...

Jeg har pleid å levere sykemeldingen første dagen jeg er tilbake på jobb igjen. Burde jo ikke være noe problem det. Man kan jo ikke levere sykemeldinga mens man er syk...

Ja jeg tenkte det var greit, men leser på NAV at den må leveres innen 1-2 dager? Helt merkelig opplegg. Hva om man er innlagt eller ligger hjemme å spyr?

Ja jeg tenkte det var greit, men leser på NAV at den må leveres innen 1-2 dager? Helt merkelig opplegg. Hva om man er innlagt eller ligger hjemme å spyr?
Er ikke meningen at man skal måtte stille hos arbeidsgiver og levere sykemelding den dagen man får den. Lever når du kommer tilbake om arbgiver godtar det (ved kortere fravær) eller send den i posten :-)

Jeg har alltid levert første dag tilbake på jobb, ikke vært problem her!

.

Jeg har brukt flere uker på å levere den [emoji15] Men kanskje arbeidsplassen min tar litt lettere på det enn nav? [emoji53]
Det blir jo eventuelt å sende den i posten da. De kan jo ikke forvente at du "svipper innom" med den når du er syk... [emoji849]

Har forresten pleid å si til arb.giver på forhånd at: Jeg må inn på sykehus og ta ett lite inngrep. Jeg tror jeg blir sykemeldt noen dager/ut uka. (De har ikke rett på å vite hvorfor du er syk)

Men kan man ikke sende den til arv.giver via nav på nett? mener å huske at jeg har gjort det en gang...

Jeg har sendt i posten:) planlagt med fastlege litt i forkant og så ringt arbeidsgiver og sagt at den kommer i posten:)

Få sykemelding fra fastlegen fra dagen før kontrollen og en dag eller to etter innsett :) men ikke vær helt sikker på at du får uttak mandag med kontroll onsdag, kan hende du må ha ny kontroll fredag f.eks også uttak tirsdag. Umulig å planlegge :)

Få sykemelding fra fastlegen fra dagen før kontrollen og en dag eller to etter innsett :) men ikke vær helt sikker på at du får uttak mandag med kontroll onsdag, kan hende du må ha ny kontroll fredag f.eks også uttak tirsdag. Umulig å planlegge :)

Ja jeg har tenkt på det alternativet og.. så tror jeg bare får sykemelding av fastlegen før kontrollen!

Har forresten pleid å si til arb.giver på forhånd at: Jeg må inn på sykehus og ta ett lite inngrep. Jeg tror jeg blir sykemeldt noen dager/ut uka. (De har ikke rett på å vite hvorfor du er syk)

Ja jeg kan bare si.. jeg kommer til å bli sykemeldt så og så lenge..

Men kan man ikke sende den til arv.giver via nav på nett? mener å huske at jeg har gjort det en gang...

Overhørte faktisk idag at vi ikke har det systemet på jobb (en annen som ringte)..

Ja jeg har tenkt på det alternativet og.. så tror jeg bare får sykemelding av fastlegen før kontrollen!
Personlig har jeg alltid hatt det og det er utrolig godt å ha sykemelding i ca to uker der man kan bare fokusere på seg selv og forsøket :)

Personlig har jeg alltid hatt det og det er utrolig godt å ha sykemelding i ca to uker der man kan bare fokusere på seg selv og forsøket :)

Ja da tror jeg at jeg satser på det! Fastlegen var i allefall veldig grei på det når jeg var der sist!

Back
Topp